editjohanna

When things go Wrong, Don't go With them!

Tacksamhet

Kategori: Allmänt

Jag är så obeskrivligt tacksam för alla erat stöd!
Och jag kommer hålla er uppdaterade om vart pengarna går till givetvis..
Och tills dess hoppas jag att fler hör av sig till [email protected]
-
-
Idag har vi vart på sjukhuset med den sista skaran av barnen och köpt mer medicin..
Vi hade även med de 3 ägarna av det nystartade barnhemmet, för att få dem att inse att detta är Allvar!
Martin, Mathunda och Julius!
En man förklarade för dem hur viktigt det är med hygien och liknande. Och självklart matrutiner.
Men problemet med detta nystartade barnhem är att det inte har blivit registrerat som ett "Barnhem" än..
Direktörerna betalar ur egen ficka.. OCh de är inte Rika!
Idag var det en Besikningsman på barnhemmet och kollade..
För det måste bli godkännt för att kunna registreras..
Men Barnhemmet blev inte Godkännt.
Det når inte upp till Standarden som ska vara på ett Barnhem i Tanzania..
Så just nu behöver vi allt stöd vi kan få för att kunna åtgärda de mest akuta tingen som kan få barnhemmet att bli godkännt och kan registreras och därmed kunna få pengar av Olika Organisationer!
Vi måste göra det säkrare.
Städa, städa, städa och Måla och göra iordning 2 till rum som vi har så att barnen inte bor lika trångt som de gör nu..
Och sen måste vi givetvis köpa in mkt bättre och näringsrikare mat och medicin.
Och sen när det börjat ordna upp sig får vi köpa in mer leksaker och sådant..
Vi ska även gå runt och be närliggande hotell och liknande om deras stöd..
För får vi inte detta barnhem att klara av detta.. så kommer barnen sorteras ut på andra barnhem. Eller ännuvärre bli hemlösa..
Och jag Tror verkligen på att vi kan få detta barnhem att fungera!
Med lite hjälp.
För man klarar det inte ensam!
Och dessa män som startat detta barnhem gjorde det av god vilja.
Och då ska vi kämpa för att få det att funka!
Jag är så tacksam för erat stöd så jag finner inga ord!
Och som sagt så ska jag hålla er underrättade om vart pengarna går till med hjälp av bilder och liknande!
TACK!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: