editjohanna

When things go Wrong, Don't go With them!

Missa inte Sömntåget!

Kategori: Allmänt

Antar att ni lik som jag har hört talas om Sömntåget..
Och för dig som inte har det så kan jag förklara i korta drag vad det där förbannade tåget har för innerbörd.
Det är så att det är ett slags tåg som man ska hoppa på för att kunna sova.
Det är alltså inget "riktigt" tåg. Det Lixom bara existerar i tomma intet. Och Man måste själv känna efter och komma på vilka tider på dynget som Tåget har sinna hållplatser och vilken tid det stannar så att man kan hoppa på det och sedan kunna somna så skönt så skönt så sköööönt!
Okej. Låter jag en aning Sarkastisk?
Detta är bara början!
.
Okej såhär ligger det till! Jag har Testas ALLT! ALLT som går att testa, jag har fått tips och råd av varenda läkare, kurator och medmänniska om HUR JAG SKA LYCKAS SOVA!
  • Gått en promenad precis innan jag ska sova, eftersom att man då är uttröttad när man kommer hem..
  • Jag har ABSOLUT INTE gått en promenad innan jag ska sova eftersom att det ökar adrenalinet i kroppen.
  • Jag har dryckit Rofyllt Te.
  • Jag har druckit varm mjölk (BLÄÄÄ)
  • Jag har ätit naturläkemedel.
  • Jag har inte legat i sängen på hela dagen.
  • Jag har inte haft datorn, mobilen, tv:n på innan jag ska somna.
  • Jag har lyssnat på Rogivande, lugnande musik.
  • Jag har försökt sova på en spikmatta.
  • Jag har testat akupunktur.
  • Jag har "Accepterat" att jag inte kan sova och insett att jag kan somna i lugn och ro, ingen stress fast klockan är 04.47 och jag ska upp och jobba dagen efter. Morgondagen löser vi med KAFFE!
  • Jag har testat 4 olika sorters sömntabletter. (ingen funkar)
  • Jag har testat att skriva ned alla tankar som snurrar i huvudet när jag ska sova för att ränsa hjärnan.
  • Jag har testat äta nått riktigt SOCKERFYLLT innan jag ska lägga mig (Vilket är mycket märkligt eftersom att man blir pigg av det. Men man ska sedan bli trött sen direkt. Men jag blev bara Förbannat Pigg!
  • Jag har testat att INTE ligga kvar i sängen om jag inte kan sova.
  • Jag har testat ATT ligga kvar i sängen om jag inte kan sova.
  • Jag har testat olika avslappningsövningar.
  • Lyssnat på min egen andning och "räknat får".
  • Jag har försökt att hoppa på SÖMNTÅGET!
Ja! Jag har fan försökt allt!
Och det snackas ju så himla mycket om det där sömntåget så att jag blir galen!
Mitt Sömntåg måste fan ha någonting med Sj att göra.
Man har köpt en dyr jävla biljett men tåget är Alltid försenat eller så kommer det inte alls.
Och jag står lydigt som på perrongen och väntar på att nästa tåg ska komma.
När jag väl är på Tåget så liksom stakar det sig fram. Stannar vid varenda perong för att hämta upp fler folk. Och när jag väl somnat vaknar jag vid varje anhalt när man hör en röst säga i högtalarna: "Klockan är 03.42, avstigning sker på höger sida av tågets färdriktning".. och när man väl somnat om hör man den där Radiorösten igen när tåget snart ska stanna: "Klockan är 04.56, avstigning sker på vänster sida av tågets färdriktning".. Då blir jag galen. Då är det lika bra att Springa fort som fan och Hoppa av det där förbannade tåget helt och hållet.
Tar första bästa Buss hem igen!
Något Tåg kommer jag då rakt inte hoppa på igen!
Ja, vad ska man säga. Ingen kan komma och säga att jag inte har försökt! Och kanske är det så att mitt tåg redan kommer runt klockan 21.00 då jag fortfarande (Oftast) står i kundtjänst på Coop och är en trevlig anställd. Då missar jag ju tåget. Nästa tåg kanske inte kommer förens 2-3.. Då är det ju inte så himla lätt..
Men nu ska jag ju iaf börja på KBT. Någon slags SömnTerapi-Grupp...
Så länge de inte blandar in Gud (Som de gör på AA-mötena), och så länge det inte är något Säktliknande (Som det är på AA-mötena) Ja, då kan jag väl stå ut..
Jag ska iaf försöka. Men vad som än kräfs för att jag ska kunna sova om nätterna så tänker jag inte Bli frälst! Där går ändå min gräns för hur mycket en biljett till det där jävla Sömntåget får kosta! :)

Kommentarer

  • Jenny säger:

    Hahaha, de där tipsen är sämst. Det där med att ett tips är att träna innan träning och ett annat är att absolut INTE göra det är fantastiskt ironiska.

    Jag tror att mycket sitter i huvudet också. Man vet att man har svårt att somna, därför tänker man på det hela tiden och tänker "jag måste somna, jag måste somna".

    Vad är det som avgör vilken tid man har sitt "sömntåg"? Om du nu fått info om det. För mitt verkar vara vid 17-18. dvs nu och vid klockan 21 vilket är på tok för tidigt för att sova. Dessutom blir jag som mest kreativ på natten. Måste ta vara på det.

    ETT knep som dock fungerar för mig ibland är att ha på tvn lågt i bakgrunden. Tror att det gör att det inte blir det här nedsläckta och knäpptysta som man associerar till att gå och lägga sig (vilket gör att man inte kan somna, då man undermedvetet hela tiden tänker att man försöker för att man vet att det är svårt). TESTA DET!

    Ett annat knep är att skaffa en pojkvän som kan killa en i håret och på ryggen tills man somnar, hahaha. Det är väldigt avslappnande.



    MVH: Romanförfattaren Jenny, hahaha <3

    2012-01-24 | 17:25:11
  • Anonym säger:

    Detta tipset är kanske inget du ska ha hela tiden men... Vodka brukar funka. i rätt mängder givetvis

    2012-01-27 | 16:29:27

Kommentera inlägget här: