editjohanna

When things go Wrong, Don't go With them!

isfläck

Kategori: Allmänt

var just och Storhandlade efter jobbet. Vilket innebar 576:- det är sjukt mkt för att vara jag! Tror jag nästan aldrig har handlat mat för så mkt pengar.. Men det var välbehövligt. Till exempel så har diskmedlet vart slut i typ en vecka. Så imorrn återstår ett otroligt roligt arbete för mig.. Min favoritGöra!
När jag kom hem och plockade upp mina matkassar insåg jag att jag frivilligt hade köpt Chips med smaken Salt & Vineger! (!!!!!!!!!!)  hur fan gick det till? :O Det är ju det värsta jag vet!
Och för några veckor sen var jag hos mamma och käkade pizza, och då beställde jag en CurryKyckling pizza med banan! (!!!!!!!!) För det första AVSKYR jag curry. Och för det andra TÅL jag inte VARM BANAN!!?
Vad är det för fel på mig..
Nåväl:O

Idag känns det som om jag har haft ett Mörkt Åskmoln hängandes över huvudet hela dagen. Och självklart så har jag fått Alla krångliga, sura, arga, griniga kunder som kan tänkas finnas.. Men lika glad för det är jag, för imorrn väntas en dags ledighet..
Kallpratade lite med en granne nu också när jag kom hem och parkerade bilen, vi har dem bredvid varann, och förra vintern fick han hjälpa mig att bryta upp min bildörr då den frusit fast. Han är en mycket trevlig gammal man. Nu stod han iaf och skrapade rutorna på bilen och suckade och stönade och svor "Helvetes vinter, nu var det dags, vi som har klarat oss undan snön så länge".. jag kände hur jag faktisk var berädd att hålla med honom efter min usla dag på jobbet.. Men sa istället glatt "Ja inte är det roligt alltid, men det är ju skönt ändå, för det blir ju så mycket ljusare" :) Han svarade glatt, "Jo, det är härligt med en ungdom som lyckas se det positiva i det negativa, men innerst inne tror jag att du är lika less på kylan som jag.."
Ja jag vet inte. Jag gillar ju vintern. Har alltid drömt om att bo uppe i Norrland i en timmerstuga, ta hand om renar, åka snöskoter och gå runt i skoteroverall! Åh så underbart.. Jag älskar verkligen vintern, åka skidor, skridskor, pulka, göra snögubbar, dricka varm oboy, gosa ned sig i en varm filt. Jaa, Vintern är den bästa årstiden på året!.....
Men när jag sedan traskar iväg från parkeringen mot min trappuppgång och Halkar på en isfläck som ligger så fint dold under snön, så att matvarorna flyger omkring mig. Ja, Då är jag inte så säker.. Kanske är det skönare med Sommar trots allt...
Reser mig upp, Ser mig omkring. Ingen som såg mig! Puuuh! då kan jag halta lite extra!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: