editjohanna

When things go Wrong, Don't go With them!

Morgontrött

Kategori: Allmänt

Telefonen ringer alldeless för tidigt. Jag har precis somnat för gud skull.. Skitirriterad svarar jag i telefon och möts av min Vän Mr.J strålande glada Röst.. Han babblar på som vanligt medans jag är i någon slags Koma. Fan, hur vågar han ringa så tidigt. Jag har ju inte sovit en blund inatt.. Klockan måste ju vara typ 5 på morgonen, max.. Tittar på klockan medan Mr.J babblar på i andra änden av luren.. Halv 12? Halv 12? alltså på dagen? kollar ut genom fönstret. Ja det är ljust ute!
Vad pratar han egentligen om? Försöker lyssna.. Fuck jag har försovit mig. Skulle vart på jobbet för flera timmar sen. Slänger på mig kläderna, tröjan bakofram, trosorna ut och in. Håret åt alla håll.. ser mig i spegeln och inser att jag VERKLIGEN INTE kan visa mig bland folk såhär. Jag måste få duscha..
- Men du? kan jag ringa upp dig snaaaaart.. JAg måstehinnagöramigiordningensekundinnanjagkommertilljobbet, är det okej? Alltså shit FÖRLÅÅÅT! :O HUR KUNDE JAG FÖRSOOOOOOVA MIG!!!????
- Men va? Johanna vad pratar du om? är du riktigt vaken? du jobbar ju inte idag. Du är ju ledig tills imorrn.. Eller har du tagit någon extra tid? Jag ringde bara för att jag vill byta en tid på Lördag?:O
Va? Jahaa.. neee, jag är nog inte riktigt vaken. Men inte är det en dröm heller. Jag sjunker ner på sängen och tippar åt sidan och drar upp benen som ett litet spädbarn..
Så fruktansvärt trött.. Tröööööött, tröööött tröööött..
Vart tog min morgonpromenad vägen? Tänk om jag har vart ute och gått den i sömnen? Vad pinsamt isåfall.. Tänk om jag på promenaden har träffat någon bekant och pratat lite sluddrigt om allt mellan himmel och jord.. TYPISKT. Hoppas jag inte sa nått jag får ångra.. Fan vilken stressig morgon.. Nu ska jag ta det lugnt min sista lediga dag. Guuuud vad skönt det ska bli..
-Halllåååå?? Johannaaa? Är du kvar? HALLÅÅÅÅ!!?
Fuck. juste jävlar. Jag glömde visst. Mr.J var kvar i luren!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: