editjohanna

When things go Wrong, Don't go With them!

sjukhus sjukhus sjukhus

Kategori: Allmänt

ännu en dag som man har spänderat på ett sjukhus..
träffat så underbara läkare. De är så fantastiska. man får deras privata nummer sa man kan ringa eller smsa när man vill..
Vaknade i morse och åt en smörgas med sylt på.. (det enda pålägget vi har, men jag får ju inte äta socker för medicinen). 15 minuter senare gick jag på toa och spydde..
Ringde Almas, en vän till familjen som är taxichufför, ringde min läkare och fick en tid.. Så jag fick ta blodprov för att kolla Levern. De fick ta det i Handen eftersom att båda mina armväck redan är blåslagna efter tidigare läkarbesök.
sen följde Elin med till en butik där vi köpte "hårt bröd" som jag kan äta istället för bulle och sylt till frukost.
Jag mår helt okej.. sjukvården här är så OTROLIGT BRA!
Bättre att vara sjuk i Tanzania än att vara sjuk i Sverige! Faktiskt!
Men jag är så trött, så trött och gör inget annat än att sover! :/
Men snart blir jag nog bättre ska ni se! Då ska jag leva livet igen:)

har sett 6 personer lämnat vårat volontärhem under dessa 4 veckor.
<känns sorgligt..
<men volontärerna kommer och går. Och jag har lång tid kvar här:)
Sitter just nu vid Pontus dator. Han och Julia åkte imorse iväg för att bestiga Killimanjaro. Så nu är Elin och jag ensamma i huset i nästan en vecka! Känns lite tomt!
Jag tänker på er där hemma! Saknar er massvis!
Vill att ni allihoppa ska vara här hos mig! :)
PUSS OCH KRAM!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Min lilla unge. Gud så orolig jag blir vad är det för fel på dig ??? jag önskar så att jag kunde komma till dig och sköta om dig. ska försöka skicka ett paket med lite grejor åt dig. det är väl inget allvarligt fel hoppas jag ??!!!Du måste ta väl hand om dig . det är exakt 2 månader kvar tills du kommer hem igen jag saknar dig så .Men tiden går fort och snart står du med fötterna på arlanda igen .Då blir det bull kalas och allt vad du vill ha som du saknat. Jag har skickat ett brev till dig i förra veckan hoppas det kommer fram till dig så fort som det bara går. Ha de så bra och var rädd om dig puss o kram från din lilla mamma

    2011-05-09 | 15:45:52

Kommentera inlägget här: