editjohanna

When things go Wrong, Don't go With them!

Kalles Kaviar

Kategori: Allmänt

igår kväll fick vi omelett!
Och bröd med Kalles Kaviar!
Jag som avskyr kaviar!
Men det var som att komma hem! Det var så fruktansvärt GOTT!
ÅH! vad gott det var!
:)
vad är det för dag idag då?
Tisdag.
Fortfarande sängliggandes.. Men jag ska nog gå ut och sätta mig i solen lite ändå.
Har nyss tagit en låång (kall) dusch! Saknar varmvatten!
Det är soligt på dagarna här.
Men det regnar varje natt och ibland lite på morgonen.
Det är strax över 25 grader tror jag.
Och det blir bäcksvart redan klockan 7 på kvällarna..
Och himmelen är så stjärnklar!
Den är så himla vacker om kvällen..
Den är lixom så "nära" på något vis!
Och det känns som en sådan behaglig känsla att tänka på att ni ser upp mot samma himmel där hemma! Vi är alla under ett och samma Tak!
Och allt är bara för underbart! :)
Om några timmar kommer nog Elin hem från barnhemmet!
Jag har vart därifrån i över en vecka nu.. och jag saknar alla fina söta barn! Åh vad jag saknar dem!
Ska försöka gå till Barnhemmet en stund imorrn iaf.. :)
Den är 5 km och uppförsbacke hela vägen.. Men det ska nog gå om jag går långsamt.. Hemvägen är betydligt enklare:)
Jag har städat lite i min garderob idag i brist på annat!
Och läst ut en bok.
Nu tänkte jag försöka ladda upp lite bilder..
Medans jag lyssnar på ljuden från höns, tuppar, kossor, ankor och ylande hundar och Bönutrop!
Allt känns så hemtrevligt:)
mamma! när jag kommer hem vill jag äta Grillat!! ÅHHH! Och sill och Potatis! Och MASSVIS med Jordgubbar! Och mormors Lax! Och sen i Augusti ska vi ha KRÄFTSKIVA! Åh! Och jag ska ta en Varmdusch! Dricka Oboy! Och krama dig så HÅRT!! Och Kalle också! För jag saknar min Mor och min lilla Bror!! PUSS på er!





Kommentarer

  • Marika G säger:

    Åhh va det ser härligt ut! Ta hand om dig nu så att du blir frisk snart! Kram.

    2011-05-10 | 13:15:15
  • Anonym säger:

    Hej lilla vän!! Du skall få allt du vill(nästan) när du kommer hem. Jag har ju semester då.Så du skall få äta så magen står i fyra hörn.Ta det lugnt och vila någon dag till innan du ger dig ut i solen igen .Även om det "bara" är 5 km att gå.men det kan kännas långt om du inte är riktigt frisk.Ringer dig i helgen för mormor skulle ringa dig ikväll och det är bra att sprida ut samtalen så du inte får alla på en dag.Kramar i massor till dig lilla hjärtat kram Mamma

    2011-05-10 | 15:48:06
  • Lena säger:

    Hej lilla Johanna inge roligt att läsa att du har varit sjuk. Du får vara försiktig med dig och att du blir frisk snart.

    Vilka härliga bilder du har lagt upp mera sånt vill vi se.

    Kram Lena och Sara;))))

    2011-05-10 | 17:41:32
  • beciell säger:

    Sommarens snyggaste och hetaste Converse till salu. Helt unika och helrätt just nu med USA-ränderna. Perfekt till jeansshortsen i sommar, först till kvarn gäller: http://beciell.blogg.se/2011/may/saljes-unika-converse-usa-stars-and-stripes.html

    2011-05-10 | 18:00:42
    Bloggadress: http://beciell.blogg.se/
  • Anneli säger:

    Anmäl dig till Dagens Blogg!:D

    Jag lottar ut 3 nya vinnare imorgon:)

    här:http://anneliih.blogg.se/2011/may/tisdag-dagens-bloggd-1.html#comment

    2011-05-10 | 18:28:03
    Bloggadress: http://anneliih.blogg.se/
  • Therese Forsström säger:

    Åhh vad jag önskar jag kunde vara med där nere, läääängtar tillbaka!!! PUSSAR

    2011-05-10 | 18:53:10
    Bloggadress: http://thereseforsstroms.blogg.se/
  • Therese Forsström säger:

    Krya på dig! Afrikas klimat är farligt för oss svennisar!

    2011-05-10 | 18:54:43
    Bloggadress: http://thereseforsstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här: