editjohanna

When things go Wrong, Don't go With them!

Barn ska få vara barn

Kategori: Allmänt

Regnet öser ner här i Usa, Tanzania..

Jag har tänkt lite. Och eftersom att jag faktiskt fått några förfrågningar redan. Så har jag tänkt ännu mer.
Jag tänkte starta en liten insamling. Dit Pengarna kommer gå till barnhemmet Rehoboth där jag jobbar.
Barnhemmet är riktigt fattigt. Men vi har redan gjort stora förändringar till det bättre med hjälp av billiga medel så som målarfärg och liknande. Men det finns så otroligt mkt kvar att göra.

Barnen som bor på barnhemmet är mellan 5-8 år ungefär. Men igentligen så är det ingen som riktigt vet hur gamla de är eftersom att de inte vet vart dom kommer ifrån, eller vad dom heter, vilka deras föräldrar är eller någonting.
Man kan på ett ganska enkelt sätt få tag på och ge barnen en egen identitet. Namn har de redan fått. Men vi tycker att alla barnen borde få en egen födelsedag. Och få växa upp med vetskap om vart de kommer ifrån.
Och vi vill hjälpa alla barnen att individuellt bli undersökta av en läkare. Men sådant kostar pengar.

Barnen på mitt barnhem är väldigt undernärda och lider av hudsjukdommar som är extremt smittsamma. men som även är väldigt lätta att bota om man har resurser.
De går i skolan. (Där jag får undervisa). Men det är extremt svårt att lära små barn att skriva när de inte har penna och papper.

Förra veckan fick jag för första gången under min tid här se barnen Leka på "Riktigt". De sprang runt och sjöng på en bakgård. Lekte med en fotboll utan luft i. Stog på händer och lekte som barn ska göra. Det var första gången jag fick se vissa av barnen skratta..

Glädjen här är så otroligt stor. De glädjer sig åt det lilla.
Vissa dagar får de ingen mat. För de har inte råd att köpa in det till barnhemmet. Vissa dagar får de bara en kopp med välling.
Och ändå så kan man se livet i barnens ögon.
hoppet i deras ögon.
Styrkan.
Man ser saker hos dessa barn som man ser i precis alla andra barns ögon över hela världen. Men det är ändå något som saknas.

Dessa barn har Ingenting. 
De har verkligen Ingenting.

Med bara lite hjälp från er där hemma så kan vi skaffa en identitet till dessa barn, de kan bli ordentligt undersökta av en riktig läkare, de kan få Mat, de kan få skolböcker och pennor så att de har chans att utvecklas och få kunskap, de kan få leksaker och nya kläder!

Detta är saker som enkelt går att fixa med hjälp av lite pengar. Pengar som inte finns här nere.
Och jag menar verkligen allvar när jag säger att 1 liten krona verkligen gör skillnad!

Jag har aldrig varit sån som skänt pengar till organisationer.
Jag vill veta vart pengarna går till och att det jag stödjer verkligen gör skillnad.
Nu är jag här nere. Mitt ibland dessa små barn. Mitt ibland denna fattigdom.
Och jag ser verkligen vad vi i blandannat Sverige kan hjälpa till med.
Och jag befinner mig här nere och Kan Göra Stor Skillnad.
Men jag behöver eran hjälp.

Jag vet att ni kanske inte känner samma meddlidande med dessa barn som jag gör som ÄR här. Men jag hoppas att jag på något vis kan ge er där hemma en syn eller inblick på hur livet är här nere. Och jag önskar och hoppas att ni mina fina nära och kära kanske kan sträcka ut en hjälpande hand till se här barnen. För de behöver verkligen all hjälp de kan få. För att få vara Barn, och för att över huvud taget Överleva!

Vill Du hjälpa mig i min insamling?
Och skänka en frivillig summa pengar.
Maila mig till [email protected] för mer information om vart och hur du ska sätta in dina pengar som kommer att göra skillnad.

Dessa barnen behöver Din Hjälpande hand

Kommentarer


Kommentera inlägget här: