editjohanna

When things go Wrong, Don't go With them!

Spegel, spegel på väggen där...

Kategori: Allmänt

Åkt till jobbet och jobbade i 3 och en halv timma med illamående och yrsel innan jag insåg när kroppen blev tyngre och tyngre att det var bäst att sjukanmäla sig och åka hem..
Skulle ha jobbat till Stängning.. Men är TOTALT slut i kroppen. orkar knappt lyfta ett finger (bokstavligt talat)..
Jag har nyss tryckt i mig en glasstrut för att få lite "mat" i magen, och för att få lite hopp om livet!
Ska ta mig en varm dusch och krya på mig..


 

Min blogg har vart nere.. Eller hela Blogg.se verkar vart nere.. Så jag har inte kunnat blogga för er mina kära älskade läsare som bara blir fler och fler.
Förstår inte att så många vill läsa om min dystra vardag:P
idag var det roligaste grejen på jobbet...
En kund hade köpt denna bok. Och kom för att lämna tillbaka den..

Texten på omslaget är på svenska. Men öppnar man boken så är hela innehållet skrivet på POLSKA :O HAHA
Men jag menar!
Vad tror folk att vi har BOKREA till för?
Vi kan väl inte rå för att våra Kunder är så Oallmännbildade att de inte kan läsa om Polsk Astronomi:O ELLER?
Men snäll som jag är så fick han givetvis pengarna tillbaka! ;)

Jag står dyster framför badrumsspegeln och studerar mig själv.. Rädd för att se någon extrem förändring.
Ibland känner jag mig så otroligt gammal. Som om jag blir förvånad varje gång över att inte se rynkor kring ögonen. ´Jag tar en lättad suck.. Ett djupt andetag. ser spegelbilden djupt i ögonen och säger lugnt och stillsamt "Hej, Hur mår du?" Tystnad. Ingen som svarar. Ingen som vill öppna upp sig för en främling. Jag inser snart hur dum jag är som står och pratar med mig själv! Jag ler lite halvhjärtat mot spegelbilden som föreställer mig själv och går där ifrån. Men jag vänder hastigt tillbaka och tar en extra snabb blick..
Jo, vist hade min näsa blivit en aning större!?
Åh där var hela dagen förstörd!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: