editjohanna

When things go Wrong, Don't go With them!

Zanzibar

Kategori: Allmänt

Hoppade in en snabbis pa ett internetcafe nu.. Och har egentligen inte tid med detta!! :P
Men jag kanner mig som en sadan otroligt dalig manniska som inte haller er uppdaterade.. Men ni ska veta att jag tanker pa er!
eftersom att detta blogginlagg ar lite impulsivt sa kan k\jag tyvar inte lagga in nagra bilder nu! FORLAT!!!
Och det ar svart att forklara med ord hur sjukt fantastiskt AMAZING Zanzibar var!!
Det ar helt sagolikt!
Det vackraste jag nagonsin sett!!

Jag, Elin, Katja Och Chloe tog en 10timmars buss pa sondagmorgonen.. Overnattade i den Fantastiska Staden Dar es salaam.. Sedan tog vi 2 timmarsfarga pa mandagmorgonen till Zanzibar-Stone Town dar vi mottes upp av varldens basta Pontus! :) Vi spanderade dar efter 2 natter i Stonetown.. Vi akte pa en dagsutflykt pa en SpicyTour. dar vi fick vandra i djungeln och se kryddor.. Och sedan aka och se en slavgrotta, och ga igenom klippor och bada pa en FANTASTISK strand..

Sedan begav vi oss alla 5 upp till Norra udden av On.. Dar vi bodde 3 natter pa Kendwa Rocks.. I en Typ Bungalow nagra meter ifran den Kritvita Stranden med KristallBlatt vatten!!
Ja! Det gar inte att beskriva med ord.. Vi snorklade en dag och hade det rent utsagt som i himmelriket!

Jag lovar att lagga upp bilder snart!!

Pa lordagen akte vi tillbaka till StoneTown.. At god mat!! MATEN PA ZANZIBAR AR UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUNDEEEEEEEEEEEEEEEEERBAAAAAAAAAAAAAAAAAAR!~! hihi
TaNK er att ha levt pa ris och bonor i 2 manader och sedaqn fa ata fantastisk see food!!
SJUKT!
pa lordagkvall borjade hemresan med att vi tog en 9timmars batresa.. framme i DAR 6 pa sondagmorgonen.. Och tog sedan en 10timmars bussresa.. Sedan var man hemma i USA RIVER igen!!
Efter den batsa veckan i mitt liv!!

Det maste UPPLEVAS!! 
igar tog med alla barnen fran barnhemmet och at pa ett fik dar de fick bakelse och Lask.. De fick aven Gunga och Gunga Gungbrada och de var saaaa lyckliga!! Helt underbart!
Och det basta ar att fiket ar Tanz Hands.. Ett stalle som dar allt man koper stodjer de handikappade!
En Fantastisk Dag!

Idag ska jag, Elin och Julia till Usa Market och handla lite till barnen..
Sen ikv beger jag mig till min Man pa middag.. Min fina Imanuel!

Imorrn blir det aterbesok pa sjukhuset.. SEdan lunch med Julia i stan, hem ill Usa, sedan VIAVIA! En AMAZING klubb!! For att fira Julias Fodelsedags och ta avsked av elin som aker hem pa Fredag!
Sorgligt..
Alla bara aker hem och lamnar mig har!!
Pontus har akt..
Och pa Fredag blir jag ensam i Huset!!

Och idag ar det exakt en vecka kvar tills jag blir 20!!
OCh idag har jag vart har i Tanzaia i 8 veckor!!
Och om nastan exakt en manad sa landar jag i SVERIGE!!!
Langtar sa!!
:)


Och tack sa otroligt mkt for alla brev och kort som jag fatt nu!!
Och PAketet fran mamma som jag ska hamta imorrn!!
WOOOHOOOW!!!

Hoppas ni har det underbart!!
Puss pa er alla!!!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Hej Johanna va bra att du har haft en härlig vecka.När du kommer hem måste vi träffas och höra din historia och få titta på dina bilder.

    Jag hoppas att det inte är något alvarligt med dig eftersom du åker så mycket till Sjukhuset.

    Många varma kramar till dig från Lena Stenman

    2011-06-08 | 10:02:19
  • Marika G säger:

    Låter helt fantastiskt! Kram...

    2011-06-08 | 10:10:36
  • Helena säger:

    Åh vad härligt du verkar ha det! Skönt att höra ifrån dig igen :) tänker på dig o saknar dig! Puss vännen

    2011-06-08 | 21:36:37
  • Maggis säger:

    Hej kära tjolanta! Har precis uppdaterat mej genom att läsa igenom din blogg. Verkar som både himmel o helvete. Hoppas verkligen att du mår bättre o att medicinen du fått hjälpt. Nu är det bara en månad kvar så är du tillbaka på coop! Ska bli kul att se dej igen o få höra om alla saker du varit med om. Du kommer nog att längta tillbaka när du fått lite distans till allt du upplevt. Var rädd om dej hör du! Love Maggis

    2011-06-11 | 21:25:03
  • Christine Andersson säger:

    Man läser och läser o försöker ta till sig allt du skriver.. man kan inte förstå hur du egentligen har det.. Det du har fått ta del av under dessa 2 månade kommer många aldrig få ta del av under hela livet... kan tro att när du kommer hem hit så vill du bara återvända tillbaka... Ibland räcker det att bara komma hem och "stänga husvagnsdörren" man behöver bara hem och andas, titta sig runt och se att allt är som det ska och var..

    Det ska bli riktigt mysigt att bara få ta del av dina äventyr.. Vi får bjuda hit Lena och Jari på en helkväll med mat och Tanzaniaföreläsning..det skulle vara trevligt..var rädd om dej... nu skiner det upp efter en mulen morron...

    Du hörde om Björnes löp turer som är helt sannslösa, men jag måste få skryta om att Lena och jag luffsade 5,8 km... wow utan att stanna.. men vi luffsade det saktaste vi kunde..ÅÅÅÅ vi kunde... Tjohooo!! Ville bara skryta lite.. puss och kram till dej!! från mig...Stina <3

    2011-06-12 | 12:11:33

Kommentera inlägget här: