editjohanna

When things go Wrong, Don't go With them!

vitare an nar jag kom hit!

Kategori: Allmänt

ar trott pa att inte kunna dela med mig av mina vackra bilder:(
det ar sa himla trakigt tycker jag..
Men ar det Afrika sa ar det!
Igar Var jag med barnen i skolan och sedan gjorde vi mat, diskade och sedan tog jag och Joseph (En Volontar fran Kenya) med alla barnen och vanlade i "Skogen"=Djungeln och kollade pa massa Apor! :)
Sen akte jag till Shoprite inne i Arusha och kopte Skolsaker som block, pennor, sudd, och sant.. Och Alla sorters leksaker, Vita papper, fargade papper, kritor, malarfarg ja ALLT man kan tanka sig till sma glada barn..
Sedan har jag aven kopt massa saker infor ett litet barnkalas som jag ska ha med barnen.. MEd KakaKALAS, Fiskdam, sapbubblor, ballonger, Godis och jag tankte aven fixa lite ansiktsmalning, men har inte hittat san farg an :(
Men det ska bli sa himla roligt!!
Langar redan till jobbet pa mandag!

Ikv ska jag, elin och Julia och kaka pa en Kinaresturang, sedan blir det empire och sedan MasaiCamp!! AWESOME!
Imorrn aker jag inte med Joseph till Arusha for att besoka en Kyrka! Ska bli riktigt kul och intressant att se en Afrikansk Gudstjanst trots att jag har lite smatt fobi for sant dar religiost skit!!
:)

Naval..
Allt ar superbra har!
At Chapati idag!
Sa sjuuuuukt gott..
Typ som brodig pankaka som ar stekt i MASSA Olja!!
Tanzanias godaste mat om ni fragar mig!!

Och jag far panik!!
Idag ar det bara 3 veckor kvar tills jag aker hem!
Och jag ar blek som en eskimo!:O
Hur fan gick det till??? jo.. det ska jag forklara!

1.Det har varit regnperiod.
2.Man jobbar innomhus hela dagarna.
3.Nar man kommer hem fran jobbet ar man helt slut och orkar verkligen inte vistas ute i solen.
4. Till och med skuggan far en att svimma av varmeslag.
5. Man har HELTACKANDE klader pa sig HELA tiden!


naval!! Far val battra pa solbrannan hemma i Sverige sen da!
SNART KOMMER JAG HEEEEEM! :D

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Hej min älskade unge. snart bara 2 veckor kvar tills jag får krama om dig så hårt jag bara kan .gud vad jag längtar efter dig .ska bli så roligt att titta på alla bilder och höra dig berätta .love you kramar i massor från mamma

    2011-06-21 | 10:34:32

Kommentera inlägget här: