editjohanna

When things go Wrong, Don't go With them!

Vit Afrikan!

Kategori: Allmänt

Regnperioden i Tanzania som sa lange har varit ett faktum har avtagit..
De blodroda vagarna forvandlas inte langre till lera och gyttja pa en hundradels sekund..
Nu ar allt Torrt och varm och soligt..
Forut fick solen lixom kampa sig fram genom de tjocka molnen for att skanka oss nagra varma stralar.. Men det var for gaves..
Ibland kanner jag mig som den Afrikanska solen..
Undangomd bakom ett tjockt lager av massa luddiga graa moln..
jag skulle vilja aka till Sverige och halsa pa bara i nagra fa minuter.. Samla lite kraft, styrka och varme fran mina nara och kara. Och sedan bege mig tillbaka till detta fantastiska land och leva klart min sista manad..
Nu har ALLA Volontarer lamnat mitt hem har i Usa for att bege sig till sina hemland. Till sina familjer..
Och jag maste erkanna att trots att jag har det sa otroligt bra sa far jag sadan fruktansvard hemlangtan nar jag tanker pa alla er dar hemma!
Ni ar sa langt borta.

Igar kvall satt jag med min "vardfamilj Lillebror" Dio ute pa varan terass och tittade upp mot stjarnorna.. Han pekade upp mot himelen och sa "Johanna, titta, det ar ett stjarnfall" Och jag hann precis se det innan gloden forsvann.. Han tog mina hander och sa "blunda och onska dig nagot.". Och jag gjorde som han sa.. Jag blundade sa hart och sa lange.. Och jag Onskade att min Bror var dar hos mig.. Jag fick tarar i ogonen och Dio Kramade om mig Och jag tankte pa min Fina Viktor! Dio ar ett ar yngre an honom.. Och han paminner mig alltid om min alskade bror hemma i sverige.. Utan Dio har vet jag inte vad jag skulle ta mig till!!! Han ar Fantastisk!
Denna helg har bestatt av firande och avsked..
Torsdag, fredag och lordag har vi sprungit runt pa olika barer och krogar.. (Party stallerna har ar verkligen AMAZING) . Nagon har fyllt ar och nagon skulle lamna landet.. Sa det blev en haktisk helg.. Men sjukt mkt Skratt och Roligheter..

Det borjar bli riktigt varmt har nu.. Det regnar nastan ingenting langre.. Och jag ar sa glad att jag bor uppe bland bergen sa att det iaf gar att Andas i denna tropiska hetta! :P

Pa onsdag fyller jag 20 ar..
Ingen stor grej har i Tanzania Direkt..
Men jag ska nog forsoka fira till det anda..
Och jag har fatt massor av paket skickat fran sverige..
Dom ska jag uppna samtidigt som jag sjunger fodelsedagssangen for mig sjalv!!

Igar var det exakt 4 veckor kvar tills jag aker hem!
Jag borjar faktiskt rakna ner nu..
Snart ar jag hemma och far krama pa alla..
Men som sagt sa gar det ju ingen nod pa mej har nere!
Och jag kommer sakert langta tillbaka till Alla fina manniskor och till denna platsen som kanns som "Mitt Hem".

Forsokte ladda upp bilder fran Zanzibar, men funkar inte pa denna ruttna dator tydligen:P
Sa jag far halla er pa strackbanken ett tag till.. Forlat for det!
Bamsekram pa er alla fran en VitAfrikan! <3

Kommentarer

  • stina säger:

    Men hallå sluta jag får oxå tårar i ögonen..Vet att det inte är onsdag men passar på att ROPA GRATTIA JOHANNA PÅ DIN 20 årsdag hoppas du får en underbar dag

    kram stina

    2011-06-12 | 13:41:03

Kommentera inlägget här: