editjohanna

When things go Wrong, Don't go With them!

Dio Dio Dio

Kategori: Allmänt

Det har regnat inatt..
Vagen ar flackig av sma blota flackar.. Pa vissa stallen ar vagen lerig, gar man dar sa fastnar man med skorna i gyttja..
Jag har lust att kliva i nagon av lerflackarna. For att fastna dar och langsamt sjunka ned under jorden. Men jag later bli.. Det ar som ett nymalat staket. "ROR EJ, NYMALAT" da vill man ju inget hellre an att dra med handen over det for att verkligen forsakra sig om att det AR nymalat, jag menar, lappen kanske har setat dar i en vecka och ingen orkat ta bort den..
Langs med vagarna rinner vatten i sma vattendrag. I dem ligger Kartonger och skrapar. Och tomma flaskor och burkar, och gammla matrester, och cykeldeck och tygstycken och skor... Jag forundras over hur lite smuts det egentligen ar langs vagarna med tanke pa att jag enbart sett typ 3 sopyunner under mina hela 9veckors vistelse har i Tanzania..

Jag ska ta mig upp till mitt alskade barnhem nu.. De slutar snart skolan, sa jag tankte forse dem med lite mat och leka lite med dem..

Igarkvall kande jag mig sa fruktansvart ensam.. Det ar konstigt egentligen hur jag lyckas fa den kanslan nar jag bor med min fantastiska familj.. MEn samtigigt sa ar det ju anda pa nagot vis forstaeligt..
Jag satt inne pa mitt rum efter middagen och laste i en bok.. Jag forsokte tanka pa annat an att grata..
Da durrar det till i min mobil "Var ar du? Har du gott och lagt dig redan?" det var Dio (Han skrev pa engelska saklart, allt forkortat sa man fattar knappt vad han skriver.. nar han fragar hur jag mar pa sms sa skriver han Hw z t=How is it) "Nej, jag ar pa mitt rum".. Efter nagra sekunder knackade det pa dorren.. Och in kom en glad vacker underbar kille med en kortlek i handen.. Han gor mig sa GLAD!! En snart 17arig liten krabat som ar starkare an en oxe med ett skratt som far mig att bli varm i hela kroppen!! Han ar verkligen som en bror for mig!
Och vi spelade kort,, och laste i en AMELIA tidning som mamma skickat.. Och sen slackte vi lampan i taket och lag och kollade upp i mitt tak och lossades att vi sag pa himmelen.. Vi skrattade och jag glomde bort all min fruktansvarda hemlangtan.. Vi lag dar i mitt Afrikanska Rum.. Mitt pa ett kallt betonggolv.. Det var iskallt.. Men jag lag pa hans arm och han skrattade och gjorde mig sa varm!! AH vad jag ar lycklig.. Efter nagra timmar lyckades jag somna.. Da nop han mig i kinden och sa "Ga och lagg dig i sangen, jag ska ga och sova nu, vi ses imorrn".. Jag sov sa otroligt bra! Jag vaknade inte nar min vackarklocka ringde imorse ens.. Tackar nagon slags Hogre makt over att Dio Finns! annars skulle jag ga Sonder!

Kommentarer

  • Maryanne Källqvist säger:

    Grattis grattis Johanna på din 20-årsdag och långt hemmifrån.Du är värkligen en stark o tuff tjej beundrar dej. Ha en jätte bra dag, tänker på dej.

    Soliga varma svenska sommar kramar/ Maryanne K

    2011-06-15 | 15:24:26
  • Anonym säger:

    Hej lilla dotter!! snart är det bara 3 veckor kvar tills du kommer hem och jag längtar efter dig så . Var rädd om dig så hörs vi på telefon snart igen .Kramar i massor till dig.

    2011-06-16 | 11:05:39

Kommentera inlägget här: