editjohanna

When things go Wrong, Don't go With them!

söka hjälp..

Kategori: Allmänt

Har nyss tjockat i mig en Kebabrulle.. Det kanske inte direkt var så Välplanerat.. Ganska så impulsivt påvägen hem från jobbet.. Men man får väl unna sig.. har ju inte ätit det på typ, ja, jag minns inte ens senast.. Och jag har ju levt på Ris och Bönor i 3 månader. så då tycker jag att det KAN få vara okej..
Men egentligen är det inte okej.. Jag har gått ner någon storlek på jobbkläderna sen jag kom hem från min resa. OCh jag fick på mig ett par byxor som jag inte kunnat ha på flera år.. Superglad var jag och skulle hoppa på Cykeln och möta Amanda och gå på Bio igår.. Tror ni inte på fan att byxjävlarna spricker då eller? HAHA! Så jävla komiskt.. fan att man ska va så jävla Fet:P Men kebabrullen satt fiiiinFiiint:P  

Nåväl...
Letar febrilt efter ett bra telefonkort som jag kan ringa mina älskade vänner nere i Tanzania med.. Och jag tror jag har hittat det PERFEKTA! Röda Korsets Telefonkort . när jag ringer med det (som är det billigaste jag hittat) så går dessutom 10% till Rödakorset.. det är ju bra.. Så får det nog bli.. eller har ni nått bättre förslag?
Bara idag så har min "Baba" när nere i Afrika ringt och till och med talat in ett meddelande på telefonsvararen. Och min Chef på barnhemmet. Och en annan vän.. Blir så glad att de hör av sig! <3

Jaha, och inte verkar jag ha tröttnat på Ris och Banan iaf.. Äter Banan och fil till frulle och Ris i matlåta.. Hade ingen fantasi.. Snacka om att ha vistas i Afrika för länge:O

Det är så konstigt.. Nu har jag börjat landa här i Sverige.. Nästan.. Iaf på Jobbet.. Det känns inte som jag har vart därifrån mer än några timmar.. Men jag blir så uttråkad här.. Försöker verkligen Ignorera den känslan som krypåer inpå mig hela tiden.. Uttråkigheten, menlösheten och allt annat som plågar mig..

Jag tycker faktiskt att det är lite konstigt att en sådan seriös organisation som jag åkte med som volontär inte erbjuder kurator eller psykolog vid hemkomst..
För såhär är det inte normalt att må..
Jag tror jag måste söka hjälp..
Och det NU!

Det är svårt att beskriva.. MEn man känner sig så ensam. Jag känner mig jätteensam trots att jag har alla mina nära och kära runt omkring mig.. Och jag finner ingen som helst mening med saker jag tar mig för.. Allt känns bara konstigt..
Hoppas dessa kännslor försvinner snart..
För de gör mig galen!!

Nu blir det sängen innan det är dags att gå upp och jobba igen!

Kommentarer

  • FANTOMEN säger:

    Välkommen hem till den materiella jakten på tomhet, i våran värld är det viktigaste att jobba o tjäna pengar och direkt se till att konsumera dem.När du gjort det har marknaden redan fått dig drömma om nåt nytt skit du inte egentligen behöver. Är du "bara" intresserad av att leva får du INTE fastna i det tjocka filtret av onödig lycka som ivärlden har fått oss att tro på.

    2011-07-19 | 20:05:52

Kommentera inlägget här: