editjohanna

When things go Wrong, Don't go With them!

så sover jag. hur sover du?

Kategori: Allmänt

Vänder och vrider på mig i sängen.
Tittar på klockan.
räknar timmar.
Andas ut, pustar ut och försöker somna.
någon kastar något på mitt fönster. jag tittar ut och det finns ingen där.
Det händer igen och igen. Och en fjärde gång.
Jag ger upp.
Inbillning.
Ska försöka sluta ögonen.
Sov ju bara 4 timmar senaste natten.
och allt för få timmar nätterna innan det.
Ångesten kryper inpå så fort jag blundar.
Så fort jag släpper kontrollen.Slappnar av.
tittar på klockan.
går upp.
känner på dörren.
Den är låst.
Lägger mig i sängen.
räknar timmar.
Blir törstig. Går och dricker vatten.
Känner på dörren.
Passar på att gå på toa.
Känner på dörren.
Fortfarande låst.
Går och lägger mig.
Försvinner bort.
Vaknar 2 några minuter senare av en fruktansvärd mardröm.
Svettig.
Går upp ur sängen och tar en dusch.
Huvudverk.
känner på dörren.
går och lägger mig.
Glömde jag känna efter om dörren var låst?
kliver upp.
Fortfarande låst.
Dricker vatten.
Puffar till kuddarna.
Skakar ur täcket.
slappnar av .
Vrider och vänder. blundar lite oroligt.
Vaknar två timmar senare av en mardröm.
blir arg.
kollar klockan.
Halvsover i ytterligare en timma.
 Vaknar.
Och ger upp.
Orkar inte försöka sova längre.
Går upp och tar ännu en dusch för att piggna till .
Sen är dagen i full fart.

Och frustrerad är jag .
Över allt som jag hoppas och vill .
Ingenting går som det ska.
Och jag blir förtvivlad, ledsen och förvirrad över att ingenting är som det borde va.
Nu går jag och lägger mig i sängen och gråter en skvätt.

Sedan börjar en hopplös natt.
Ser redan hur jag av förtvivlan ligger och vrider och vänder mig.
I hopp om att få sova!

så sover jag, hur sover du.
Godnatt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: