editjohanna

When things go Wrong, Don't go With them!

hemma bra med borta bäst.

Kategori: Allmänt

nu börjar jag nästan känna att jag är påväg..
jobbade 09.45-13.00 idag. Sen ska jag snart bege mig iväg och jobba 17-21.15 ikv! Dubbelbubbel! :D

Medans jag nu vart ledig lite över en timma så har jag hunnit begett ledighet från jobbet 14 april-10 Juli. Så att jag kan få mina 25 dagar av betald semester medans jag är borta och jobbar i Tanzania! :) För nu har jag även Bokat resan! så inom några dagar dyker det upp massa papper i brevlådan med en räkning på 1.500. Och när jag betalat in den så kommer jag få hem Böcker, Kartor, Information, flygbiljettsförslag med mera med mera!

Jag ska alltså i April åka som Volontär till Tanzania. Jag har valt ett projekt som innebär att man jobbar på ett barnhem i Arusha, en bergsby, i nordöstra Tanzania, som inte ligger så långt ifrån Kilimanjaro Och som är "huvudstaden" för safaris och utflykter. Finns även flera närliggande national och djurparker.  

själva resan kostar 16.700. I det ingår inga vaccinationer och inga flygbiljetter.
så det kommer nog gå på närmre 25.000 när allt kommer omkring.
Plus att jag måste ha pengar så att jag kan göra lite utflykter på min lediga tid där nere också!
Jag kommer arbeta på ett barnhem, åldern på barnen vet jag inte än, kan vara 0-15 år. Man ska leka, lära dem engelska, sjunga, kramas och bada och bara finnas där för de hemlösa (många är HIV-smittade) föräldralösa barn.

Jag kommer bo hos en medelklassfamilj. Vilket kan innebära att de varken har el eller vatten!

..
Nu börjar det iaf kännas att jag är påväg! :)
I rätt riktning!
Jag är så Lycklig! :D

Nu ska jag äta lite innan jag beger mig mot jobbet igen..
uch påvägen hem idag så hade det hänt Jordens bilolycka.. Bilen var sjukt tillmosad runt en stolpe. Och det var brandbilar, ambulanser och poliser !! Så hemskt att se. :( Hoppas alla överlevde! <3

Kommentarer

  • helena säger:

    vad kul vännen!!! häftigt :)



    vart var olyckan????

    2011-01-27 | 20:41:49
  • edit säger:

    jaaa!! Såååå kuul:)



    Den var i Betorp typ. På stora vägen.. Såg det påväg hem från jobbet!

    2011-01-27 | 21:59:27
    Bloggadress: http://editjohanna.blogg.se/
  • Anonym säger:

    varför vill du åka till tanzania?:S

    2011-01-28 | 23:47:29
  • gabbsaan säger:

    UNNDERBAAAAAART!!!!

    väääärtsa fokking paradiset!!!

    2011-01-30 | 10:35:44
  • edit säger:

    :) Jag har ingen speciell anledning till varför jag vill åka till Tanzania. Frågan är snarare "Varför Inte?"

    2011-01-30 | 10:44:33
    Bloggadress: http://editjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här: