editjohanna

When things go Wrong, Don't go With them!

Att slåss för fred är som att knulla för att bli oskuld. .

Kategori: Allmänt

ännu en dag är kommen.
en ny dag.
trevligt det där med dagar.
De kommer och går.
Och om en vecka har har glömt att denna dag ens har funnits.
Är det inte märkligt ändå..
Att man inte tar vara mer på sin dyrbara tid här i livet.
lixom klockan är halv 12 nu.
Och vad har jag gjort de senaste värdefulla timmarna?
Sovit och legat och läst i en bok.
jag hade hunnit med massa äventyrliga saker under dessa timmar..
imorrn kan det vara för sent.
Och vad har jag gjort med alla mina mål och drömmar?
Visst ska man ha planer för framtiden.
Men ibland känns det bara som om det bara gör mig besviken.
Man får Ångest och panik över att man inte uppfyllt de drömmarna och målen man hade..
Men hur klarar man sig utan att drömma?
Det känns som om meningen med livet ändå på något sätt är att man ska uppfylla sina egna behov.
Att man ska uppfylla sina drömmar. Och finna sin egen mening med livet.
Så varför satsar man inte mer på det då?
när jag tänker efter så vet jag ju mkt väl att mitt mål i livet, min mening med livet är inte att jobba i kundtjänst på en mataffär.
så varför slösar man bort så många timmar av sitt liv med att göra det..
Är det tryggheten?
Man måste lära sig hitta balansen.
Man måste ha en inkomst.
Men man måste även leva i nuet och göra saker som man brinner för.
Jag försöker finna den balansen.
Och jag hoppas att jag har lyckats snart!
För man vet aldrig när det kan vara för sent!

Okej. blev lite serioustalk där..
Nu måste jag få i mig lite mat.. och sedan beger jag mig mot jobbet..
Herrå! ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: