editjohanna

When things go Wrong, Don't go With them!

Bättre aldrig än sent!

Kategori: Allmänt


Varför blir det Alltid såhär?
Jag skiter i att tvätta!
Jag skjuter upp allting..
För jag orkar inte/hinner inte (det sist nämnda är en lögn, för jag hinner vist).
Och sen när det lixom blir till ett Eko i lådan med underkläderna bara av att Se ner i den, så kommer man på den smarta Ideén att det kanske är på tiden att tvätta.. ("på Tiden" är för övrigt ett UrUselt uttryck. För det första är det gramatiskt fel. Eftersom att Tid inte är något konkret som man kan ta på, så kan definitift inte någonting vara tiden! Och för det andra så är det ett positivt uttryck med Negativ innerbörd, vilket jag inte gillar det minsta. Det är ett sånnt där Sarkastiskt uttryck. Lixom som "bättre sent är aldrig" fast mer som "Bättre aldrig än sent") Nåväl..
När man ska boka tider sådär sent i min tvättstuga, lixom PANIKBOKA! typ: Jag måste tvätta NUUUU! Eller köpa nya underkläder!(inga andra alternativ). Då finns det ju självklart inga tider!
Och det mest störande är att båda tvättrummerna är uppbokade men ena tvättstugerummet (Det finns 2) Är Tomt! Med andra ord så har någon bokat en tid men tänk att -Nej fan. sån kris är det ju ändå inte, jag klarar mig nog en vecka till utan att tvätta-... Och där står jag och ser med förtvivlande blick in i tvättstugan.. Genomfrusen, söndergråten, Naken, förutom mina smuttsiga kläder, (En metafor, bildligt menat), och önskar mer än någonting annat att jag fick tvätta just nu!

ÅH! det suger att vara jag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: