editjohanna

When things go Wrong, Don't go With them!

Som vi har väntat!

Kategori: Allmänt

Nu sitter jag och har nedräkning i mammas kök! Käkar lite svenskt godis:P Måste ju äta upp mig nu. För jag förväntar mig inte Lyxmat där nere i Tanzania precis!
Idag har jag duschat i min egna dusch för sista gången. Och lämnat över lägenhetsnyckeln till Gabbi som ska bo där och ta hand om den medans jag är borta!
Och jag har ätit svensk husmanskost hos farmor med pappa, Kalle och Rikard!
Muuummmmmms! :)

Ja. vad känner jag nu inför resan?
Verkligen så obeskrivligt svårt att säga.
Jag vet i stort sett Ingenting om hur det kommer bli. Jag vet inte hur jag ska bo, jag vet inte hur jag ska jobba, jag vet inte vad det är för väder, vad jag har för arbetstider.. Jag vet att när jag landar vid Kilimanjaros flygplats så ska någon möta upp mig på där.. Sen visar det sig vad som händer och sker.
Jag har inga höga förhoppningar på någonting. Och jag förväntar mig inte särskilt mycket heller för den delen.
Jag VET att jag kommer längta hem.
Jag VET att jag kommer fundera på att Avbryta skiten.
Jag VET att jag kommer gråta floder över att se allt ofattbart.
jag VET att jag kommer böla över maten, över alla äckliga kryp, över alla obekvämligheter.
Men jag vet även att jag kommer att klara det!
Jag bara VET det!!

Men varför gör jag detta undrar vissa?
Och jag vet faktiskt inte..
Har bara en jävla bra magkänsla över att detta kommer bli en fantastisk upplevelse..
Och oavsett vad som händer under resans gång så kommer jag komma hem med ett betydligt Större Bagage än vad jag hade när jag åkte dit..
Nu ska jag försöka sova några timmar innan jag, mamma och mormor beger oss mot Stockholm Arlanda..
Såhär ser alltså ditresan ut..
Arlanda-Amsterdam: 06.30-08.40
Amsterdam-Kilimanjaro: 10.20-19.45
-
-
-
Jag vill även passa på att tacka alla Otroligt fantastiska, underbara och Oersättliga vänner och bekanta som stöttat mig i detta!
Och som jag vet stöttar mig oavsett vad som händer och sker där nere!
Och jag vill att ni ska veta att ni finns i mina Tankar.

*Från mig, Edit Johanna, till er alla..
Ta väl hand om er, och behåll vackra Sverige i hyffsat Skick tills jag kommer hem.
Och njut av den vackra sommaren som vi har i Sverige!
Håll mig uppdaterad om vad som händer även i era Liv medans jag är borta.
Skriv gärna här på Bloggen eller på Facebook..
Jag tänker på er !
Och jag ska uppdatera så fort jag bara kan!
PUSS Och BAMSEKRAM på er alla!
LOVE YOU ALL! <3

Kommentarer

  • micke med håret säger:

    you are my world,my everything

    2011-04-14 | 20:25:14

Kommentera inlägget här: