editjohanna

When things go Wrong, Don't go With them!

RWANDA ROAD TRIP!

Kategori: Allmänt

Okej horrni!!
Jag ar sa glad over att fa lasa alla fina komentarer som jag far. Sa kul att veta hur ni har det dar hemma!
Forlat att jag inte bloggar sa mkt som jag borde. Men det ar verkligen fiullt upp hela tiden. Och internet Caferna ar inte sa snabba :P Naval..
Ni far lasa langa uppdaterningar!
Ska forsoka fa er att inse hur himla otroligt underbartr livet ar har genom att fatta mig kort..
Jag onskar att ALLA fick uppleva allt fantastiskt som jag far vara med om!

Nu befinner jag mig iaf i RWANDA!
Vi akte i Fredags pa 3 dagars safari..
Forst till Ngorongoro, sen Serengeti.
Vi sov 2 natter i talt pa 2 olika campingar ute i Vildmarken.. (Fattar knappt att jag klarade det)..
Vi har sett allt ni kan tanka er!
Det ar alltsa Jag, Elin och Danskarna Johanne, Marie & Moshin!
under de 3 safaridagarna har vi sett Elefanter, Giraffer, Lejon, Noshorningar, Flodhastar, Leoparder, Apor, Krokodiler, Hygenor, Vardsvin, Zebror, Gnuer, Bufflar... Har jag missat natt? Antagligen.. Men ja ni fattar.. Och sjalvklart AMAZING Natur!!
helt otroligt!
Efter safarit blev vi alslappta i Mwanza. Afrikas storsta stad tror jag att det ar.. Som ligger precis vid Victora Sjon (Vilket ar Varldens nast storsta insjo)..
Efter att inte ha duschat pa 4 dagar sa gick vi till ett hotell och lanade dusch, och satt och njot i en bar med utsikt over sjon, Sen tog vi taxi och kakade pa en Kinaresturang. Sen gick vi ombord pa en 9timmars farga som tog oss till Bukoba! Det ar den varsta baten jag akt i i hela mitt liv!!Fy HELVETE! Den var som hamtad ur en film for flera hundra ar sen!

iaf. Pa mandg morgon kl 6 var vi framme. Och vi tog Buss/Taxi till landsgransen.. Tog typ 2 och en halv timma.
Sen Fran gransen till KIGALI(RWANDAS Huvudstad) Buss i 4 timmar!! Och sa var vi Antligen framme i ett SJukt vackert land!

Igar var vi till Kigali Memorial Centre. En utstallning och massgravar fran Folkmorden i Rwanda.. Sa sjukt intressant med HEMSKT!
Idag har vi vart till 2 kyrkor dar tusentals manniskor gomde sig och blev dodade 1994..
Sen har vi aven vart och sett det RIKTIGA Hotell Rwanda..

Allt ar underbart..
Nu ska vi bege oss till hotellet!!

Puss pa er alla dar hemma!!
Pa Fredag flygen jag hem Till Arusha, Tanzania!
:)
Rwanda ar underbart!

Kommentarer

  • Lena säger:

    Vad härligt du verkar ha det. Det är så roligt att läsa om dina upplevelser. Många varma kramar till dig Johanna.

    Lena J

    2011-04-27 | 16:42:14
  • Anonym säger:

    Hej min älskade dotter!! Jag är så stolt över dig .jag visste att detta skulle bli ditt livs-äventyr.Jag längtar efter att se alla bilder som du tagit.Du finns i mina tankar varje dag och som dom kända fotspåren i sanden,bär jag dig när du inte ser dina bredvid mina.Du vet vad jag menar.Har du inte fått någon adress än ??? Jag ringer om någon dag eller så . Ha det allraste bäst nu. Ps Var till Gabbi och hämtade din räkning allt betalt och klart.Ds Kramar i massor från Mamma

    2011-04-28 | 14:17:53
  • Anonym säger:

    Ja vad säger man.... Närmast girafferna jag kommer att komma, det blir nog kolmården i sommar om jag har tur..Kan tro det är häftigt..1000 bilder om dagen är väl inga problem?..

    Allt låter ju kanoners..

    Njut.. ha det fortsatt bra..

    puss o kramen <3 Stina

    2011-04-28 | 21:38:09
  • Stina säger:

    Ja vilken resa du är med om..

    Kan trooch hoppas att det blir minst 1000 kort om dagen..Giraffer... vill oxå se... blir nog på Kolmården i sommar ; )

    Var rädd om dej..

    pussen och kram Stina

    2011-04-28 | 21:40:38

Kommentera inlägget här: