editjohanna

When things go Wrong, Don't go With them!

Hej Sverige!

Kategori: Allmänt

Hej alskade vanner och alla som jag kanner!! :D
Jag LEVER!!
hihi
Jag saknar er lite.. eller rattare sagt.. jag saknar att kunna blogga nar jag vill!

Jag har det sa otroligt underbart har.. Kan inte beskriva med ord.
Jag bor i en liten by som heter Osa.. Ungefar 40minuter med bil till Arusha!
Jag bor i varldens underbaraste familj.
Vi ar verkligen som en FAMILJ!
Nar jag kom hit var vi 8 svenskar och en dansk som bodde hos familjen. Nu efter 5 dagar sa ar vi en dansk och 4 svenskar!

Vi har nyss kommit hem fran att ha varit pa ett 5 stjarnigt hotell dar vi har solat och badat... Helgen har varit super. Vi har varit ute och atit supergott, och var pa nan bar och spelade biljard, sen har vi varit pa marknad och lite sant.. Vadret ar underbart trots att det ar regnpeiod..
Jag alskar maten har!
:)
hihi..

I huset dar jag bor sa har vi oftast el.. Dock inget varmvatten.. Och det vattnet vi har racker knappt till att duscha i.. Men det gor inget sa mkt.. Jag hade ju lixom forvantat mig stampat jordgolv, dass och sa.. Nu har vi riktig toalett och riktiga sangar..

Barnhemmet ar nyoppnat.. dar tar jag hand om 13 barn. De ar sjukt undernarda.. Och far knappt mat.. vi haller pa att mala om vaggarna och sa.. Vi har gjort ett lekrum, ett flickrum, och ett pojkrum! Det ar hemskt att se de sjuka barnen.. Och det finns sa himla mkt man kan hjalpa till med.. men anda kanner man sig pa nagot vis otrillracklig...

Man kan inte ga runt hur som helst har.. En tjej blev knivstucken igar i benet och fick aka till akuten och sy 5 stygt. Och en annan tjej fick armen nasten ur led vid ett ran..
Man maste ha klader som tacker Axlar och Knan.. Sa att undvika bondbrannan ar det inte tal om:P hehe.. Och pa dagarna nar det ar sol sa ar man anda mestadels innomhus...

Jag alskar verkligen livet har.. jag ar sa lycklig!
Jag kanner mig sa fri!
Akte Daladala igar for forsta ggn.. HAHA.. En liten minibuss som de tranger in typ 30 pers i.. och man far barn i knat ooch kvinnor kommer in med stora tunnor.. Och en kille holl en leveande Hona i famnen!\

Hur har ni det dar hemma mina alskade vanner!
Miss You!
Beratta!!
Vill VETA ALLT!

Vi hors snart!
Soliga Pussar och massa varma KRAMAR fran mig i Tanzania!!!
HAKUNA MATATA!

Kommentarer

  • Marika Grandin Johansson säger:

    Åh va kul att höra hur du har det och det låter som du har det bra. Här hemma är det som vanligt fast lite varmare.

    Vi saknar dig så klart på Coop! ;)

    Hoppas du skriver och berättar mer snart...



    Kram Marika.

    2011-04-17 | 20:13:26
  • Christine Stina Andersson säger:

    Låter ju hur bra som helst.. Björne talar nu med dej i telefonen.. Såg huset på fb, vilket fint.. Kan tro det är mysigt, Jag är lite nyfiken vad du äter för nåt. Är det bara kokta bananer eller? Hur fungerar internet för dej? hur ofta har du tillgång till internet? Hur är det med alla barnen? är de sjuka? Vad får du göra mer än att måla? Låter kanon att du att du mår bra..Hur fungerar det på dagarna? Vilka tider jobbar du? Får du komma å gå som du vill eller är dagarna planerade åt dej`Kan du påverka dina dagar? Idag har Björne o jag åkt första turen på motorcykeln.. härligt! Veckan som kommer ska bli super fin... Men kanske inte lika varmt som du har det! Finns det inga kyrkor där som har körer som du kan bli med och sjunga i... ha det riktigt gott nu... Ta mycket kort... heeeeeeeeeela tiden.... var rädd om dej!! pussar och kramar...

    2011-04-17 | 21:17:30
  • Carro säger:

    Skönt att höra att du lever och har det bra! Tänker på dig massor! Hoppas du fortsätter ha det lika bra framöver! Du kommer klara detta galant! <3

    2011-04-18 | 06:59:50
    Bloggadress: http://aupaircarro.blogg.se/
  • Illsa säger:

    Låter verkligen fantastiskt.

    2011-04-18 | 11:32:24
    Bloggadress: http://hotell-osby.se
  • Anonym säger:

    Hej älskade unge !! jag är så glad för din skull och är så glad att höra att allt är hur bra som helst . Du får berätta lite i bloggen om vad du får äta och dricka och vad du gör på kvällarna vi är så nyfikna så . Har du sätt några otäcka kryp än ?? Var rädd om dig så hörs vi av jag ringer lite längre fram. Puss puss och kramar i massor från din lilla Mamma

    2011-04-18 | 15:11:11
  • Anonym säger:

    2011-04-19 | 20:16:56
  • Malin L säger:

    Hej Johanna!! Va härligt att du har det bra!! Var rädd om dig och njut så mycket du kan!! <3 <3 <3 KRAM

    2011-04-25 | 08:38:06

Kommentera inlägget här: