editjohanna

When things go Wrong, Don't go With them!

1 vecka . (?)

Kategori: Allmänt

Det är till och med mindre än en vecka kvar.. Det är 6 Dagar kvar nu!:O
om 6 Dygn och 3 timmar sitter jag i en bil påväg mot Stockholm, Arlanda!

Helt SICK! :O
Kan inte fatta detta!
Kan bara inte få in det i Huvudet! :O
Jag kommer få en Chock när jag väl är framme i Tanzania..
Mötas av Värmen. Och vakna upp efter en Lååååång flygfärd och inte fatta vart fan jag är nånstanns!:O
Helt sjukt! :S

Jag är så lycklig så att jag vill gråta. Eller så är jag så fruktansvärt rädd så att jag vill gråta.. Gråta vill jag göra iaf. Och det är faktiskt tillåtet att gråta ibland!
Så jag gör det nu!
Det rinner tårar ner för min kind.
Och jag förstår inte varför.
Så mkt blandade känslor.
Är så lycklig över att jag har så mkt fantastiskt fina människor och vänner runt omkring mig.
Och sen ska jag bara lämna dom. Åka ifrån dem i flera månader! :O
Uch, vad jobbigt!.
Jag vill ta med allihoppa i en liten ask.
Fylla hela resväskan med små askar som jag sedan kan plocka fram vid behov..
Men hur ska det gå till..
jag får bara fylla resväskan med 23KG?
Jag får ha med er i mina tankar istället.
I mitt hjärta finns det hur mkt plats som helst. Och det är ingen MaxVikt!
I Mitt hjärta så Rymms det hur mkt kärlek som helst!

Idag har jag Lunchat med Finaste AnnaLena i StadsTrädgården! <3

Sen åkte jag och jobbade.
Efter jobbet skjutsade jag upp sanne på stan.
Sen drog jag och Shanna hem till Mathias en sväng, Sen till Pitchers, Sen till Donkan Och käkade lite fin FödelsedagsMiddag!
För min Älskade Shanna fyller faktiskt 28 år idag! :D Helt sjukt gammal är hon.. Hon skulle nästan kunna va min mamma:O HAHA!! Nejdå-- inte riktigt:P
Och jag vet inte hur jag kommer klara mig utan henne i 3 långa månader! <3

Har fått Mail nu om vart jag hamnar och sådär.
Och jag kommer bo hos ett par som har tagit emot Volontärer i 7 års Tid. Och de bor bara några Kilometer ifrån Barnhemmet där jag ska jobba. Och bara ytterligare någon Kilometer in till Centrum i Arusha!
Och det bästa av allt är att de har både Rinnande vatten och EL! :D
ÅH VAD LYCKLIG JAG BLIR!
Känns lite lättare då..
Och de har även nära till Ett InternetCafé stod det! :D
Det känns underbart!
-
Vissa kanske tycker att det är lite konstigt att bara åka iväg i 3 månader..
Men helt ärligt..
det kommer nog vara tillräckligt med 3 månader..
Jag tror att det blir svårt att göra en sådan stor omställning och klara det i 1 år!
Vissa gemför detta med Att åka som Aupeer! Men det är Lååångtifrån samma sak..
som aupeer bor man oftast i en "rik" familj (Annars skulle de antagligen inte ha råd med en barnflicka), och man har oftast tillgång till internet, egen bil, eget Sovrum. OCh kontakt med Yttre världen och familjen och vännerna hemma på ett helt annat sätt...

Jag ska alltså ner och hjälpa till i ett u-land.
Jobba på ett hem med föräldralösa och sjuka barn.
Leva ytterst Primitivt..
Det kommer bli en regäl omställning..
Och jag ser så mkt fram emot det..
Och jag ser även fram emot att få komma hem!! :)
hehe..
<3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: