editjohanna

When things go Wrong, Don't go With them!

Vardag hela veckan

Kategori: Allmänt

Dagarna flyr förbi.
får ingenting gjort.
Men ändå har jag ingen känsla av att allt är ogjort..
ingen press.
Jag vet att det är dags att tvätta när jag kollar bland underkläderna..
Och just nu käns det stabilt.
Dagarna flyr förbi.
Det är Fredag sägs det.
Vad nu det betyder..
Vissa har Fredag varje dag.
Helg varje vecka...
Jag går runt i min egna lilla värd där varje dag är vardag.
Varje fredag känns som en torsdag. och varje lördag är en vanlig dag.
Och dagarna flyr.
Vaknar om någon/något väcker mig. Annars vaknar jag av mig själv.
Ligger och drar mig i sängen.
Drar mig en stund till.
Timme efter timme gör jag det som kallas att "dra sig".
Bara väntar på att klockan ska slå det slag som betyde att det är bäst att man åker till jobbet.
och efter jobbet försöker man hinna med att göra det som man inte han få gjort under dagen.
Men man skjuter istället upp det till dagen därpå eftersom att det går så mkt intessant på tv:n.
Och dagarna flyr förbi.
Dagar fyllda av Ingenting.
Inga minnen.
bara en vanlig dag.
En dag i mängden.
En Fredag som blev till en Torsdag.
Ja.
Dagarna flyr.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: