editjohanna

When things go Wrong, Don't go With them!

När jag Dör..

Kategori: Allmänt


Jag har faktiskt lite svårt att förstå konseptet för hur gamla behandlas.
Det pågår ju nu en utredning om de på ålderdomshemmet i Kumla som hade behandlat de dementa på ålderdomshemmet som rent utsagt SKIT!

Min gammelmormor är några år över 90. Och hon FÅR inte komma in på ett ålderdomshem.
Hon bor i ett radhus där hemhjälpen kommer någon gång i veckan och hjälper till lite och håller henne sällskap.
Hon får inte flytta til ett ålderdomshem för att de påstår att hon är "för pigg" . Hallå? Ska man straffas för att man är gamling och mår helt okej?
Hon har ingen att prata med föruten EN granntant! De andra som bor där är typ barnfamiljer! Och igår fick Hon åka till Akuten för att hon ramlat i Köket! Men NEJ! hon får INTe flytta! För hon är så pigg i huvet!
Asså seriöst? Måste hon bli Dement och Förlamad för att hamna på ålderdomshem där de har uppsyn, Sällskap och gemenskap!?
Nästa gång hon ramlar så är det kanske Ännuvärre än denna gång? Kommer de låta henne flytta då? Eller väntar de hellre tills hon Slår ihjäl sig?

Gammlingar behandlas som skit för att de inte tillför sammhället något annat än kostnader och Avgifter!
De drar inte in några pengar! De kostar bara massa pengar!
Men har de kanske inte jobbat och slitit i sinna tidigare dar?
Och kommer vi alla inte bli gammla och sjuka?

Tänk vad många som är rädda för att bli gamla!
Uch!
Jag hoppas att jag bara dör Kall på Fall.
Som min Farfar!
Åt en knäckemacka gick upp och skulle vila sig i sängen och ramlade och dog!
Inget lidande!

Visst är det hemskt!
Men det är ändå bättre än att ligga och Lida på ett sjukhus och de anhöriga får springa och hälsa på dagarna i ända. och gör de inte det så får de dåligt samvete för att de inte hälsar på så ofta som de borde, trots att den anhörige inte märker någon skillnad på om den har besök eller inte..

Jag tror inte ens att jag vill ha en gravsten eller så när jag dör..
Helst av allt vill jag spridar med vinden..

För att lixom inte ge de anhöriga dåligt samvete för att de inte besökt min gravplats på flera år!
Jag menar man har väl annat att tänka på än en döing..
Men samtidigt kan det ju vara skönt att ha en plats att gå till som tröst.
Men då ska de gå till ett träd som jag byggde koja i när jag var liten, Eller till stenen där jag fick min första kyss. Eller äta på resturangen som jag gillade allra bäst!

För när jag dör kommer jag inte ligga still i min Grav! Jag kommer Minsann Leva livet! Ha kul! Och då får mina anhöriga besöka mig där! Kanske på Hawaii, Greaceland, eller sitta och röka gräs på Jamaica!  ^^ Det skulle ju allt vara nått va?

På min Begravning ska man klä sig i Rosa, Lila eller Grönt! Gör det är fina Färger tycker jag. Alla ska få en PopcornStrut! För Popcorn älskar jag mest av allt! Sen ska det Spelas ElvisMusik och alla ska sjunga med och äta popcorn och skratta och minnas mig som en Glad ElvisGalen tjej! Sen ska alla åka upp i en Luftbalong. Och från Luftbalongen där mina närmsta befinner sig. Ska de sprida min Aska i Vinden! Och efteråt ska alla bjudas på TurkiskPepparShot Och Öl! Om det ska vara någon middag så ska det vara Kroppkakor. Och till efterrätt Mina Favoritkakor! Och det ska vara Jordens Fest för att ta avsked av mig:D Och alla Ska ha så Roligt så Roligt! 
Åh vilken fin Begravning! ^^ Sån vill jag ha!  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: