editjohanna

When things go Wrong, Don't go With them!

minderårigt beroende!

Kategori: Allmänt


Jag minns såväl dom åren i HögstadieStaden!!
Det var på den tiden Man tjuvrökte bakom skolmatsalen!
Då när ingen var Myndig!
Och pga att oskyldiga skyldiga ville tjäna pengar, och åkte dit på att fjortisarna gjorde sin framtid beroenda av cigaretter.
Jag var inte en av dom.
Men jag var med!
Jag minns den gången när jag och en äldre kompis gick på stan.
Vi hade just vart inne i en liten butik där man viste att det gick att köpa cigg trots att man bara var 15..
Vi gick därifrån när det fyker upp 2 civilsnutar på vardera sida om oss och drar med oss in i en gränd..
Jag visste att jag var en ordentlig flicka och inte hade gjort något olagligt..
Men där emot tvivlade jag på min vän..
Så min Första tanke var "Vad fan har hon nu snott".. Medans hennes Egen tanka tillochmed var "vad fan har Jag snott"..

Jag stod och talade med en sexig polis om väder och vind, medan min vän blev förhörd om vem som hade sålt cigaretter till henne..
Problemet var att de som jobbar där var enäggstvillingar.. Jag vet inte hur det läste sig med det.. Men de tog iaf min väns cigaretter och även en glass som hon köpt där inne.. (Kanske trodde dom att den inehöll något annat) :P
Iaf, Oskyldiga, blir Skyldiga för att småbarnen ville förstöra sina liv..
Vi fick helt enkelt gå vidare till en annan butik där vi viste att de sålde cigg till minderåriga!

Kommentarer

  • stina säger:

    Vem kan det ha vart????

    2010-10-11 | 21:10:19
  • edit säger:

    jaduuu.. det tror jag allt att du vet! ^^

    2010-10-12 | 22:20:04
    Bloggadress: http://editjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här: