editjohanna

When things go Wrong, Don't go With them!

en varannandag!

Kategori: Allmänt

idag har det känns som en såndär "varannan dag". jag kallar det för det!
En såndär dag då allt känns bra.
Som när man var liten och hade typ varannan helg hos sin ena förälder.
Det blev på något sett som en stor grej, en speciell helg. trots att det var en vanlig varannan helg!

Idag har det känns som det.. Det har varit en fantastisk dag på Stan med evelina! Tänk att En vanlig vardag på stan kan göra en så lycklig!


En sak som jag verkligen gillar med Evus är att hon är En människa som lägger planer och Planerar men som samtidigt just i vissa moments kan va helt spontan och inpulsiv!

Som idag!
Vi går mot bussen och möter en kille som spanar in Evelina som Fan.
Och vad hon gör är inte att lixom flirta tillbaka. utan istället , mitt i ögonblicket när vi möter honom lägger Hon av en STOR mansRAP! haha!
Mkt Skratt idag!

minns ni när man sa sådär "Säger du VA så är du Dum" ?
Fast man sa det lixom sådär ASSNABBT så ingen hörde vad man sa.. lixom :
sägeruvasåärudum ^^
Det är iaf lika roligt fortfarande! :D


Visst får man allt för lite beröm nu för tiden..
Det är som om det blir en oskriven regel att när man blir äldre behöver man inte få beröm längre!
Man behöver inte får HÖRA att man gjort nått bra för att veta att man har gjort det!
Man ska typ insé detsjälv..
Det kanske har med sjlvinsikten att göra. Att man ska kunna avgöra sånna saker själv..

När Barn är små så får dom hur mkt berömm som helst!
Lixom :
- ÅÅÅHH, Du rapade, Gossgulligull vad duktig du är!
eller:
- Ska du berätta för pappa vad du gjorde idag? Du knöt skorna Alldeless sjääälv!!
Och när en unge tar sitt första steg så får den så mkt beröm som den aldrig någonsin mer kommer få i hela sitt liv, SAMMANLAGT, utan att den ens kommer minnas det!

Är det inte lite orättvist..?
Jag vet inte hur det är med er..
Men jag gillar att få bekräftelse på saker jag gör..
Oavsett om det är konstruktiv kritik eller om det är Beröm!

Visst, man får ofta beröm för hur man ser ut i håret, Eller att man har snygga skor. .
Men det har ju ingenting med min sysslor att göra.
När jag är på jobbet vill jag ju få bekräftelse på arbetet jag utför Där.. att jag t.ex är en trevlig kassör, att jag är bra på att hantera Posten eller att jag plockar bra med korgar.. Bara en sådan enkel sak.
Det kan göra mkt!

Lite mer beröm i vardagen skulle inte skada! ^^

Kommentarer


Kommentera inlägget här: