editjohanna

When things go Wrong, Don't go With them!

hej hej mitt vinterland

Kategori: Allmänt


Ni som känner mig vet att jag älskar Vintern!
Det är min favoritårstid! :D
MEn det finns ju nackdelar med allt!
Tillexempel som att köra bil i detta snöKaos!!
Påvägen till Jobbet fick jag stå i ett rödljus i typ 7 minuter för att en långtradare hade kört halvt av vägen.
Och sedan jobbade jag i 3 timmar, och när jag kommer ut så ser jag knappt min bli för att den var täckt av ett vitt Tjockt täcke!! Det var bara att börja gräva fram bilen.. Och jag kunde knapt komma ifrån parkeringen för att det var så mkt snö!!
Jag har aldrig kört bil när det vart så mkt snö!

Jag flyttade ju hemmifrån när jag var typ 16. . Så jag kunde lixom inte direkt få in någon rutin på mitt övningskörande.. Jag Övningskörde lite då och då när jag var hemma hos mina föräldrar och hälsade på. jag Bodde ju i vingåker då. så det blev inte så ofta..
MEn när jag sedan flyttade förra året till Örebro så hade jag en underbar vän som Puschade på mig att jag skulle börja på körskola! Sagt och gjort! direkt efter nyår skrev jag in mig men det var inte förns snön var borta som jag började ta lektioner en gång i veckan.. och den 13:de April (några månader innan jag skulle fylla 19 år) fick jag mitt efterlängtade Körkort!

Så jag har inte kört i sån här snö!! Och det är fasiken inte lätt alltså!! ASLÄSKIGT!! :S
Så om ni ser en lite röd Suzuki ute på vägarna som kryper fram i 40km/h på 70väg, då är det ingen pensionär! Det är JAG! :S

Jag sitter med balkongdörren öppen! så härligt med den kalla friska vinterluften! :)

Skulle åkt hem till Sandra efter jobbet!!
Men pallar verkligen inte gröva fram bilen en gång till sen ikv! Så nu sitter jag hemma och myser!!
Ska äta lite gott..
Och sedan krypa ned med mina raggisar i sängen:)


Puss hej!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: