editjohanna

When things go Wrong, Don't go With them!

UCCCCCCCCCCCH

Kategori: Allmänt

Dagen började bra!
Vaknade i en fullsatt soffa och kollade på Första avsnittet av Julkalendern med Victor och Eira!! Sjukt myyyysigt!
Sen åkte vi upp på stan..
Och jag tog tåget som gick 09,28! DET VAR I TID!
Och resan började sjuukt bra!
Började nästan tro att bönerna igår funkade!
Men neeeej!
Vi blev allt mer sena!
Hamnade efter ett godståg..
Så tillslut hade jag missat mitt tåg som jag skulle byta till i Nässjö!
Så jag fick fortsätta på samma tåg till Mjölby där jag skulle ta ett annat tåg..
Bara det att min plats blev uppbokad i Nässjö..
Så jag fick stå..
Men det var ju lugnt.. Det skulle bara ta lite över en timma! (trodde jag).
Men Tåget stannade mitt ute i ingenstanns.
Och stod still i över en timma!
Och jag Stod, och stod, och stod..
Och jag missade mitt tåg som skulle ta mig från mjölby-Örebro...
så de ropade ut i högalarna att vi som skulle till motala, hallsberg och Örebro hade Bussar väntandes på oss i Mjölby.. Allt lät så HIMLA bra!!
Men när vi äntligen klev av tåget i mjölby så fanns inga bussar!
Vi var 9 personer!
Och efter typ 30 minuter kom det en minibuss!!
ÅHH!!
Sen väntade typ 2 timmar i en trång buss!!
BLÄÄÄÄ!!!
Sen hämtade min snälla Pontus mig vid stationen och skjutsade hem mig!!



Nu är jag så Sluuut så jag vet knappt vart jag ska ta vägen!!
ÅHH!!
Orkar ingenting..
Helt DÖD!
Och min DVD är trasig.
Och min fina ljusslinga med stjärnor som jag hade i fönsteret!
Och jag ska aldrig mer låna ut min lägenhet:(
UCH!
Man känner direkt att det vart folk här..
En obehaglig känsla..

Ingenting känns bra nu!!
Nu ska jag skriva ett brev till Sj och be om pengar tillbaka för mina tågbiljetter!!
Känns lite sorgligt..
För det är ju ändå lixom Ingens fel!
Alla på Sj har ju skött sig OTROLIGT bra!
Fixat nya resemöjligheter och Gjort ALLT för att man ska komma hem på ett bra sätt..
Men jag känner ändå att jag inte betalt så mkt pengar som jag gjort för att komma FLERA timmar sent och STÅ i flera timmar! Och jag har definitivt inte betalat dyra Tågbiljetter för att åka BUSS!! :O

Tack och hej!

Kommentarer

  • marika säger:

    http://www.resekoll.se/2010/10/25/sj-lanserar-ny-resegaranti/

    2010-12-01 | 18:01:31
  • Fanny säger:

    Hejjjjj hunbun <333

    jag har fått jobb på Virus & Prisma!

    En rock bar & en 30+ bar hahaha!

    Jonny är borta en kväll när 2:orna har sin föreställning och det fanns ingen annan som kunde hjälpa till med ljuset så då ringde evus mig och frågade om jag kunde hjälpa till och för att hon själv inte kan för hon har lektioner och så typ.

    Norge får vänta tråkigt nog för jag var så taggad på att dra iväg, men som det ser ut nu så måste det vänta. Får se när jag drar dit. <333

    2010-12-01 | 19:41:57
    Bloggadress: http://yemkelaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här: