editjohanna

When things go Wrong, Don't go With them!

Dag 9

Kategori: Allmänt

Dag 09 - Någonting du är stolt över de senaste dagarna.
Jag vet inte.. Känner mig inte på topp just nu och har inte kunnat gjort nått att vara stolt över.. Jag har gjort kanske den sämsta covern ever på "this beatiful ache" .. Men den kan jag ju vara lite stolt över..
Även lite stolt över att jag lyckats få tillbaka en av mina bästa vänner! <3<3<3

Jag börjar känna mig helt rutten nu..
Igårkväll hade jag typ Feber.. Jag har ALDRIG feber.. Jag är Aldrig sjuk över huvud taget.. Och jag har drömmt mardrömmar 3 dagar i rad nu..
Först det där med jobbet, sedan om en orm och inatt om en båt där jag mötte petter och min mobil föll över bord och min smiley fastnade i kalles byxor!

jag har 2 drömmfångare över min säng för att jag ALLTID drömmde mardrömmar förut! verkligen ALLTID! och de brukar funka! men inte nu:(

Och jag har fått tillbaka mina konstiga matvanor sen för ett år sen.. Att jag lixom är jättehungrig, men sen när jag ska äta så får jag kväljningar och får bara i mig typ 2 gafflar med mat! Vilket resulterar till att jag har så lite energi i kroppen att jag helt plötsligt måste sätta mig ner och vila..

Jag känner mig skakis och uppstressad trots att jag inte har någonting att oroa mig för. .
Det är nog bara allt jobbande som gör mig galen..
tycker inte jag jobbar så mkt. Det finns alltid dom som jobbar mer och pluggar samtidigt..
Men iof så är alla olika och klarar olika mkt.. Men det vägrar ju såklart jag att inse!

såhär ser mitt schema ut i allmännhet.. sedan oktober - januari..
jobba 15 dagar, ledig 3 dagar. jobba 12 dagar ledig 1 dag (då hade jag LRparty och jobbade ändå) . sedan jobbade jag 2 dagar och var ledig 2 dagar. jobba 11 dagar, ledig 2. jobba 3, ledig 1, jobba 4 och sedan fick jag ÄNTLIGEN åka till Lund och var ledig i en vecka.. (det var pga att jag böt bort en tid och inte tog några fler tider som erbjöds).  så nu har jag snart jobbat  13 dagar. ledig 1 dag. sen Jobbar 8 dagar. ledig julafton och juldagen. jobba 6 dagar ledig nyårsdagen.. och sedan blir det Liiiite glesare med tider när det nya schemat börjar..  

Men när man räknar ut det så blir det ju inte så mkt.. då är jag ledig 6 dagar i månaden vilket är helt normalt..
Men det är nog bara grejen med att jobba så många dagar i rad.. det tar på krafterna även fast det ibland inte är några långa pass..

Nåväl.. Nu ska jag försöka få i mig en kopp te iaf.. Och sedan måste jag försöka diska. För imorrn får jag Gäster..
Jag jobbar 14-21 idag och imorrn 8-11. (jag var tvungen att byta bort några timmar) så sen ska jag gå på julmarknad med mamma och mormor och hälsa på min gammelmormor som ligger på usö..
Sen på natten blir det Luciavakan med Kalle Och Arvid. Och sedan upp och jobba på måndagen..
ja.. det äv väl så mitt liv ser ut just nu..
Ikv ska folket Fira Sanne som fyllde igår!
 
Grattis på hon!
Men som sagt så jobbar jag till 21 ikv. Och sedan Öppnar på på jobbet imorrn.. Så känns inte som jag pallar med någon utgång direkt:S
Jag känner mig som en 40årig småbarnsmamma som aldrig kan följa med ut på roligheter.. :( 

men men.. 
Ska jag ha råd att leva så är det bara att kämpa på.. 
Det går ju trots allt bra när man har ett sådant roligt jobb! :)
Jag älskar mitt jobb! :D

puss hej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: