editjohanna

When things go Wrong, Don't go With them!

Dag 6

Kategori: Allmänt

En kund kommer och är sådär sarkastisk trevlig mot mig när jag sitter i kassan...
Jag är vänlig som jag alltid är..
Då helt plötsligt börjar hon kalla mig massa jävla könsord och blir heelt totalt svart i ögonen.
Jag försöker lugna ner henne då jag inte gjort nått fel.
Det är hon som har missuppfattat en grej..
Hon blir ännu mer förbannad och drar mig i håret och säger att hon ska följa efter mig efter jobbet och göra de mest hemsk grejerna..
Jag blir flyfarbannad och det enda sättet att komm loss hennes hårda grepp är att jag får tag på en förpackning med ägg som hon köpt.. Jag tar dem och trycker upp äggen i ansiktet på henne så dom spricker och rinner längs hela henne!
Hon går för att hämta chefen, för att berätta hur extremt dålig jag är på mitt jobb.. Jag är verkligen LIVRÄDD för att få sparken..
Sen vaknar jag!

Fy fan vilken hemsk dröm!
:(
jag hatar det ju..
Hur mkt skit ska man acceptera?
hur mkt som helt antar jag, för kunden har ju ALLTID rätt!
Det var på något sett så himla skönt att det hände i drömmen så jag blev av med mina aggrisioner där och inte i verkligheten! :) Tack för det!

Dag 06- Favorit superhjälte och varför.
 

Jag minns inte riktigt om jag hade någon speciell hjälte som jag så upp till som barn..
Förutom typp powerpuffpinglorna och sialor moon!


så jag väljer den lite nyare "mordernare" superhjälten.. HANCOCK! 
som spelas av Will Smith.
han är en sönderalkoholiserad uteliggare som har superkrafter och försöker hjälpa till så gott som det går.. 
Men det blir oftast bara fel och han hamnar i fängelse.. Till slut får han hjälp av en man, och han får en sista chans att försöka bevisa vad han går för..

Jag älskar tanken bakom att superhjältar inte är lixom det PERFEKTA idealet! Och att alla kan göra misstag.. 
Alla är bara Människor, oavsett.. Det är en härlig tanke.. Man är inte mer än människa... Inte superhjältar heller.. 
Ni som inte har sett filmen tycker jag borde göra det! *Den är verkligen Sevärd:)
 
Nu ska jag titta på julkalendern och dricka lite gott te! Sen får jag se vart dagen tar vägen.. Börjar inte jobba förens 18.00 :P

puss hej!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: