editjohanna

When things go Wrong, Don't go With them!

Galet!

Kategori: Allmänt

Japp...
Efter 9 timmar i en bil.. Alltså 3 timmar extra typ:S så är jag och Kalle ÄNTLIGEN framme i mamma och mickes stuga i Idre Fjäll!!
Sjukaste resan jag vart med om alltså!!

Efter denna resa så vet jag vad jag MÅSTE införskaffa: Wait for it..... EN GPS!!!! :O



KÖRA FEL
Fram till Borlänge så gick resan lysande.. och efterv en liten kort felkörning i en rondell vände vi tillbaka och körde några varv i rondellen innan vi beslutade oss för vilken väg som måste vara rätt..

Så vi körde, körde och körde.. Mot ENKÖPING!
Vi började diskutera, när vi kom till västmanland län, hur konstiga de svenska landskapen är.. eftersom vi tyckte vi hade åkt så otroligt långt och började ändå se skyltar som hänvisade till Västerås och Örebro..
men vi fortsatte ett tag till!!

efter över 10 mil insåg vi att vi var fel.. Vi vände!! Jag hakade på en bil och körde 120 tillbaka samma väg!
vi tog sällskap och vid ett rödljus gick allt lungt och stillsamt.. 2 km utanför Borlänge!!

KROCKEN
2 bilar framför mig.. Jag håller avstånd..
bilen längstfram TVÄRSTANNAR för att ljuset slår om från grön till ORANGE!!
bil 2 tvärbromsar och styr åt sidan för att inte krocka med bil 1.. Jag TVÄRBROMMSAR och får inget grepp med däcken eftersom att det spöregnat hela dagen! så jag glider in i bil 2's dragkrok..

Det var bara att stanna, skriva på några papper.. och köra vidare mot IDRE!! den andras bil var oskadd.. Min har nu en liten krockskada.. Tyckte det blev ganska snyggt;)

SOPPATORSK!
Ville verkligen komma fram.. så vi kör, kör och kör och kööööööör!!! Så sjukt långt.. mitt ute i ingenstanns!!! Bara SKOG. SKOG och SKOG!!!
bensinmätaren börjar sjunka..
Ingen mack någonstanns!!! :O
GAAAAHH!!!!!!
 
bensinmätaren står på Empty!! Jag ringer mamma i panik!! hur många mil kan man kö på tom bensinmätare?
svaret blev ca 5 mil...
efter 1 mil passerar jag en skylt till närmsta stad.. 36km...
Höll tummarna att de skulle finnas en mack där.. och att bensinen skulle räcka!!

Och det gjorde den!!!! Precis på gränsen!!

men men.. nu är vi här!!
Sjukt fint!
Grillen är i full gång! och jag slappnar av!!
Härligt!!

Kommentarer

  • Louise säger:

    Vilken bilresa! :O

    Jag och Roger bor just nu i Örsundsbro. En liten by utanför Enköping och Uppsala, mitt emellan de städerna kan man väl säga :P Det lät inte så dumt det heller faktiskt :) Haha, vilken tur att den fungerar bra nu då :D Kramar

    2010-08-09 | 19:11:57
    Bloggadress: http://youandmetogether.blogg.se/

Kommentera inlägget här: