editjohanna

When things go Wrong, Don't go With them!

Edit grubblar...

Kategori: Allmänt

jag kom att tänka på det eftesom att jag dratt på mig en liten förkylning.. ingen stor förkylning alls.. men jag kan ju få klaga lite eftersom att jag aldrig blir riktigt sjukt..Peppar Peppar.
Iaf..
När man är liksom snuvig så går man ju typ runt och nyser hela dagarna.. men i sömnen... Inte fan nyser man väl i sömnen.. ? eller? då borde man ju typ vakna.. och när jag vaknar när jag sover så har det ALDRIG berott på att jag har nyst.. Jag tror jag måste filma mig själv när jag sover.. eller kanske hyra in någon som kan sitta och glo på mig en hel natt och pricka av hur många gånger jag nyser...


Och på tal om det..
när någon nyser säger man ju Prosit.. för att vara typ artig.. men HALLÅ .. Prosit.. PROSIT.. vad är det för ett ord lixom? Och vem fixade den översättningen.. Jag menar på engelska heter det ju "God Bless You", jag menar då är det ju ändå lite förståeligt att man överhuvudtaget säger nått.. och då blir man ju lite lyckligare av att nysa..
men vart fan fick man Prosit ifrån? Undra vad det heter på¨andra språk.. hmm.. spännande..

Kommentarer

  • Mica säger:

    Haha:P Jag var tvungen att googla ordet Prosit...det betyder tydligen "vara till nytta"...varför man nu skulle vilja säga det till någon som nyser:P

    2010-08-31 | 21:45:11
    Bloggadress: http://babybaker.blogg.se/

Kommentera inlägget här: