editjohanna

When things go Wrong, Don't go With them!

Den vackratse ängeln..

Kategori: Allmänt

Ibland finns det dagar som bara rullar på. Man skrattar och ler och mår allmänt bra..
Bra dagar kan vara en hemsk dag för någon annan..
Det är inte förens olyckan är nära som man uppskattar lyckan..
Inte förens då kan man förstå att livet bara är till låns..
Vi går omkring i våra egna världar, egna sanningar, egna påhitt och lögner.
Man sätter upp sina egna mål, tar dagen som den kommer eller planerar allt och har struktur.
Vissa lever varje dag som om den vore den sista.. Utan att ha en enda tanke i bakhuvudet om att det verkligen kan vara den sista..

Igår satta jag och samtalade med en vän.. Ett långt innehållsrikt samtal. . Han ställde några frågor som fick mig att förstå vart jag står i livet..
Han frågade vem som betyder mest i mitt liv och om jag ångrar något av mina val i livet..

Jag insåg då att den personen som faktiskt betyder mest i mitt liv är Jag själv! Jag har inte insett det förens nu.. Jag har hela tiden varit den som brytt mig om andra så otroligt mkt, och hur mina val påverkar dem.. att jag helt och hållet glömt bort mig själv..

Och visst finns det saker jag ångrat.. I vissa situationer önskar jag att jag reagerat på ett mer moget och anorlunda sett. Men bara baggateller. Det är ju trots att de misslyckanderna och mina upptäckter som lett mig hit vart jag står idag.. Och jag är nöjd över var jag står. trots att jag vill härifrån.. 

Gud ville ha sin finaste ängel tillbaka. Så sa jag. Att det var något större menat för honom.. Bara bortkastad tid för honom att springa runt här på jorden och vara alla till lags när det fanns en större mening för honom.. 

Jag tror inte på Gud. Men jag gillar tanken.. Änglar! Vi lånade honom för en stund.. Han lämnade avtryck i våra liv.. Räddade och hjälpte många.. Genom att sedan lämna oss.. För att få oss att förstå att livet bara är till låns. och att man inte ska ta någon för givet.. 

Vi har ingen skuld i det.. Och visst kan man lätt säga att det är själviskt att lämna allt bakom sig på det sättet han gjorde.. Visst kan man tycka att det är fegt.. 
Men någonstanns så är det ytterst få som har den styrkan.. 

Tack för att vi fick låna himmelens vackraste ängel<3  



Kommentarer

  • Marika säger:

    Kloka ord!Kram...

    2010-08-31 | 07:57:48

Kommentera inlägget här: