editjohanna

When things go Wrong, Don't go With them!

Svininfluensan

Kategori: Allmänt

Idag var kön, i Örebro, till att ta sprutan mot Svininfluensan 700 meter lång.


Är inte det sjukt?
Är det bara jag som inte tänker ta den där förbaskade sprutan?

För mig är det faktiskt obegripligt hur massmedia har kunnat gjort en sådan stor grej av alltihopp.
Hur kan man lägga nod så mkt pengar på att skapa ett vaccin när det igentligen bara är en vanlig influensa.
De som har dött, viket är väldigt få. Hade ju troligtvis dött av en vanlig förkylning.

Tänk då, så mkt pengar vi lagt ned på att skapa fram detta vaccin, tänk hur de pengarna hade kunnat mättat många magar nere i Afrika. Eller ge dem bromsmedicin mot AIDS.

Jag tycker bara att det är helt sjukt.
Och om jag nu blir drabbad av Svininfluensan så kan jag nog genomlida den lilla smärtan ska ni se.
Jag tänker inte ta någon spruta.

Vad tycker ni om detta?
Ska ni ta sprutan eller inte?

Kommentarer

  • Johanna APPEL säger:

    HAHA ASSÅ SJUKT 700 i kö :OOO

    själv satt man 1 SEKUND sen va de klart :D

    pözz tack för idag :D<3

    2009-11-16 | 21:06:54
    Bloggadress: http://www.jmaloveandrespect.devote.se
  • kimmy säger:

    Kluven gällande pälsmössan alltså. Den är väl lite tuff men.. ja, jag är inte riktigt där än. Pälsjacka, yes, pälskrage, yes.. pälsmössa, bubblare! Hur hittade du min blogg? =)

    2009-11-16 | 21:08:34
    Bloggadress: http://kimmy.blogg.se/
  • Helena Larsson säger:

    Tjena Det är klart du skall ta sprutan tänk om du får svin influensan och smittar ner någon annan så den dör .Dom vill att alla skall ta den så vi inte sprider skiten . Jag tänker ialla fall ta den .Jag glömde säga att sotis var tvungen att åka till veterinären i torsdags vi trodde något fastnat i halsen så han blev sövd och dom gick ner i halsen på han men dom hittade inget men han är tyvärr inte riktigt kry än vi får hoppas han piggar på sig snart kramias i massor// Mamma

    2009-11-16 | 21:13:43

Kommentera inlägget här: