editjohanna

When things go Wrong, Don't go With them!

Materiella ting

Kategori: Allmänt

Me Today

Kom nyss hem från att ha vart på stan med Johanna.
Johanna är allt rolig hon.
Visst är det konstigt hur vi i I-länderna är så sjuukt beroende av materiella ting.
Jag tror att vi i Sverige är ett av de länderna som har flest bekymmer och problem, trots att det i själva verket inte är något problem alls.

Jag är ingen ängel själv.
Jag känner mig handikappd nu när cykeln är trasig.
Och för att inte tala om när datan gick sönder.
Eller när mobilen är på lagning och man får typ låna mammas gamla Nokia3310 under tiden.
Det går ju bara inte:P
(Nog för att jag tycker att nokia3310 var bland de bästa mobilerna som funnits) men ni fattar grejen:P

I alla fall så mötte jag en Cyklande Johanna i regnovädret när jag gick upp mot stan.
Hon nästan grät av förtvivlan över hur jobbigt hennes liv var.
Hon är typ sjuk efter att ha tatt svininfluensa sprutan.
Och nu regnar det, fast hon trodde att det skulle vara iskallt ute. så hon tog på sig vinterjackan, och nu svettas hon.
Jävla Sverige vilket skitväder det är jämt:(
Och igår pratade hon i telefon och helt plötsligt slet hennes pappa upp dörren och kom in och störde hennes viktiga mobilsamtal.
Och hennes Pappa är hon jätteirriterad på för att han inte gillar att hon dricker oboy. Man överlever inte utan oboy. Hon kommer inte sluta dricka mindre oboy bara för att hennes pappa inte gillar det.
Och det regnar. och hon svettas.
Och vi har massa prov i skolan :(
och hon är trött, trots att hon sover sjuukt länge och skönt i en stooor varm säng.
Och det regnar!

Det lät som om det var jordens undergång.



Ja hörni.
vad har vi lärt oss av detta?
I-lands problem!
herregud.
haha! Johanna är allt rolig hon!

Tänk dom som inte ens har kläder att ta på sig.
Dom som inte har råd till utbildning i skolan.
Dom som skulle ge vad som helst för ett glas vatten.
Dom som ligger sjuka dagligen efter att ha sovit flera nätter på en tidning i spöregn.
Dom som mer än allt önskar att få tillbaka sin pappa som dog i kriget.
Dom som aldrig fått lära sig cykla.

Tänk.

Det är nog så att vi inte har några riktiga problem här i Sverige.
Vi har aldrig ens känt av hunger.
ALDRIG.

Vi har det nog ganska bra trots allt.


Efter att ha klagat ett tag över vädret gick vi till iaf till Körskolan och bokade in lite körtider. sen kikade vi lite på Utbildningsmässan som var i Conventum.
MenVi fann allt väldigt ointressant trots allt.
Mässan var till för oss ungdommar att få förslag på vidare utbildningar och annat som man kan göra efter studenten.
det enda vi fann som var lite intresseväckande var att "åka utomlands" .
Innan vi fattade att det handlade om att "Studera & Plugga" utomlands.
Vi vill ju inte åka utomlands för att plugga. vi vill ju bara bort från regniga sverige..
Då gav vi upp och gick därifrån.


idag är det en sådan dag som jag tänker vara tacksam över att jag har tak över huvudet.
ikväll kommer Pontus och sover över.
Ska försöka träffa Johan också. var ett tag sen vi sågs.

här kommer lite bilder:)



Denna låt av Pink tycker jag har sån otroligt bra text.
Njuuut!


Jätteroligt att jag fått så många läsare:)
Skulle vara kul att få lite kommentarer så jag vet vilka ni är:)
Puss på er allihoppa!
<3

Kommentarer

  • Johanna APPEL säger:

    GUD VILKEN BRA TEXT JOHANNA. fyfan nu känner man sig som en äklig bortskämd snorunge haha. men det är sååå sant, vi har ALLT å ändå klagar vi medans de finns folk som inte HAR NÅNTING ALLS. jämnställt? NEJ tror inte de va.



    hahah kul att du tog mig som exempel hahah, nu tror alla att jag är en gamal kärring som bara klagar hahahah nedå skoja:D

    puss gumman<3

    2009-11-17 | 16:50:38
    Bloggadress: http://www.jmaloveandrespect.devote.se
  • Eira säger:

    Jättebra skrivet johanna!!

    och shesus vilken chokladboll det var, jag saknar dig bebis!

    2009-11-18 | 20:51:31

Kommentera inlägget här: