editjohanna

When things go Wrong, Don't go With them!

Edit

Kategori: Allmänt

Edit har ordet

Ja, nu har jag ordet igen:D
Och denna gång handlar det om några funderingar och frågor som jag har och som jag funderat på länge..
Kanske kan någon av er ge mig ett vettigt svar.

Om vi startar med nudlar...
Hur är det med det Igentligen?
Kan en vegetarian äta Kyckling- eller typ Biffnudlar?
Jag blir inte klok på det!
Jag menar nudlarna är ju de samma i alla sorter. Det är ju bara själva kryddpåsen som har olika smak.
Och inte fan är det väl riktigt kött i den lilla kryddpåsen.. ? Eller ?
Visst är det väl så att själva smaken visar att de passar till tex kyckling.. ?
ajja..

Till en annan sak jag tänkt på länge..
Vem kom på allting?
All mat och sånt.
tex Ägg.
Vem kom på lixom att "om jag tar ett ägg och lägger det i vatten i ca 5 minuter i 100C så ska jag se vad som händer"
Eller PopCorn... Vem fan kommer på det. ?
"Om jag tar ett majskorn och torkar det, och sedan hettar upp det, undra vad som händer då?"
Och vem vågar ens lixom skala en banan? :O
Det hade ju kunnat vara vad som helst innanför skalet?

Jag fattar ingenting:O

Tänk vad mycket saker det finns som vi säkert kan äta utan att veta om det..
Eller saker man kan tillaga på ett anorlunda sett..

JA..
Intressant det där.

Vill tillslut avsluta med den oändliga frågan.
- Vad kom först? Hönan eller Ägget?

Kommentarer

  • Johanna APPEL säger:

    VILKEN FILOSOF DU ÄR !!!

    djupa funderingar som du kanske ALDRIG kommer få svar på, el vem vet en dag kanske juste DU listar ut de ;))

    2009-11-29 | 22:09:10
    Bloggadress: http://www.jmaloveandrespect.devote.se
  • ^Bussblottarn säger:

    Jag kan svara på alla dem!!! men du frågar inte mig ditt lilla pulla!:D Tycker om dig ändå puss

    2009-11-30 | 13:35:43
  • emelie säger:

    sv; kul! vad gör durå?:)

    2009-11-30 | 17:47:53
    Bloggadress: http://lumano.blogg.se/
  • Stina säger:

    Popcorn härstammar ifrån Amerikas urinnevånare även kända som indianer. De har poppat popcorn i flera tusen år. Indianerna trodde att onda gudar släpptes lös ur kitteln när det poppade till.



    Vegetarianer kan väl äta det, men det är buljong från kyckling. Det beror på hur mycket vego du är.

    Jag skulle inte äta för smakens skull annars ok.



    I nationalencyklopedin står det att ett hönsägg är ett ägg lagt utav en hönsfågel. Om vi antar att nationalencyklopedins beskrivning på ett hönsägg är korrekt, så är frågan nu om ur-hönan var en hönsfågel.

    Om vi antar att ur-hönan var en hönsfågel så skulle det innebära att ägget kom först.

    2009-12-01 | 11:52:04

Kommentera inlägget här: