editjohanna

When things go Wrong, Don't go With them!

Piratpartiet?

Kategori: Allmänt



Piratpartiet med i EU ! ?
Vad tänker folk med?

Här jobbar andra länder för viktiga, stora frågor som jämnställdhet och mot fattigdom.
Sen kommer Sverige som några jävla dårar, och våran huvudsakliga fråga är Fildelningen!

Vad håller Svenskafolket på med!?
Och varför röstar inte folk?
Varför tycker människor att det är onödigt att rösta!?
Det är ju då sånna saker händer!

och om man nu inte vill rösta för att man inte vet vilket parti man ska rösta på för att man inte är så insatt!
Så Rösta förihelvete BLANKT åtminstone!
Då visar man ju iaf på att man tror på Demokratin!

Och Piratpartiet?
Vad är det för bra med dem?
De har ju dubbelmoral för fan!

de står för att att det ska bli lättare att sprida konst via internet.
Bevara kultur!
Att man ska få ta andra artirsters verk och framföra dem eller ta låtarna och göra om dem i princip hur man vill.
men ändå står de och påstår at människans privatliv är det viktigaste!

Är inte det dubbelmoral kanske?

Om jag skriver en låt så är ju den skriven från mitt liv, mina upplevelser, mina känslor osv.
Den är skriven utifrån mitt privatliv!
Ska då vem som helst få komma och ta och göra om min låt?

Detta är ju sjukt!

Och hur hade de tänkt sig att vi skulle ha råd att göra fler filmer och liknande om det ska vara gratis att ladda ner filmerna!
Inte för att jag är världens ängel när det gäller att ladda ned...
Men seriöst!
Vem vill skriva musik när man inte får behålla sin egen låt..
Och man lär ju inte tjäna något på att vara artist eftersom att man bara kan ladda ned skivan från internet hur som helst i stället för att köpa skivan!

Visst har sverige blivit lite väl kinkiga när det gäller nedladdningen..

Men Hallå!
Jag tror verkligen inte på att ett parti som Piratpartiet kan styra.

Och så vill de ha bort Patenten!
Vad är det för skit!?
Visst skulle det vara Härligt va?
Att kunna gå till Ica och köpa en ABSOLUT VODKA och Massa alvedon?
Super vi inte tillräckligt i det här landet?
Är det för jobbigt att gå till systemet eller apoteket?

Nee! Någon måtta får det väl ändå lov att vara!?
 

Detta är bara sjukt.
Och otroligt oansvarligt av oss svenskar att rösta fram dem!




Har nyss kollat på Kenny starfighter.
Och ska inte leka med Gabbsan imorrn..
Blir på torsdag istället:)

Ska sätta på lite gammal musik nu tror jag:)
Hejdå:)

Kommentarer

  • gabbsan säger:

    JAG HÅLLER HELT MED DIG JONANNA!!!!!

    fyskäms svenska folket!

    i alla fall en del av oss..

    2009-06-08 | 14:25:24
  • Alex säger:

    Vadå dåligt att dom kom med, det är ju as bra.

    2009-06-08 | 14:26:02

Kommentera inlägget här: