editjohanna

When things go Wrong, Don't go With them!

Liten igen?

Kategori: Allmänt

Någon mer än jag som vill bli liten igen?
tänk vad härligt det var!
Man hade inga bekymmer mer än när barbiedockans ben gick av.
Det fanns inga fördommar.
Ingen stress och inga krav.
Gud vad jag önskar att jag var liten igen.
så man kunde leka och låta fantasin vara någon posetivt.
istället som nu..
om man drömmer nått så måste man själv ta tag i saken och se till så det går i uppfyllelse..
Jag vill bli liten igen.
Jag vill fortfarande kunna tro att jag är en prinsessa som seglar jordenrunt på ett upp och nedvänt bord på vardagsrummsgolvet.
att bygga en koja i hela sovrummet och lossas att det är ett slott.
Och bygga snögrottor på vintern som man gråter engsligt över att man inte får sova i och förstår inte varför.
och snögubben är en rolig man som jobbar på tovoli och han är snäll och låter mig åka alla karuseller gratis.
Jag vill bli liten igen.
Men jag vill aldrig tillbaka dit!
Där vart allt hände!
Till de som skadat mig.
Och förstört min bardom!
Aldrig ska jag tillbaka dit!
Men låt mig drömma en stund.
Bara en liten kort minut!
Och låt mig tro att allt är bra!
Låt mig få tro att allt är verkligt!
För i minna drömmar är allt som en saga.
och ingen kan tala om för mig att det inte är sant!
Låt mig få bli liten igen!
Låt mig få tro.
Låt mig få Drömma!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: