editjohanna

When things go Wrong, Don't go With them!

Hide away

Kategori: Allmänt



Varför blir det såhär?
Varför kommer allt över mig.
Faller tungt.
Tungt över mig.
och trycker ner mig tills jag inte får luft och inte orkar resa mig upp och fortsätta?
Varför blir det så?
när allt är så bra.
Vill bara inte fortsätta..
Försvinna bort.
Till ingenstanns där ingen känner, ingen vet.
Och jag ska glömma allt.
Jag kan glömma även min svåraste hemlighet.
Den som kommer över mig.
Som vägrar försvinna.
låt det försvinna.
Ångesten!
som tynger mig.

Ni behöver inte förstå.
Det är ingen som vet.
Det är min hemlighet.
Och så kommer det förbli.
Men jag vet inte hur länge jag orkar.
När allt kommer över mig försvinner jag.
Eller är det jag som kommer upp till ytan då?
Är detta jag bär bara ett skal?

Snälla.
Kan någon hjälpa mig härifrån.
Ta mig långt bort från alla minnen.
Allt som påminner.
Alla knytnävar.
Alla slag.
Var det värt det?

Var det värt det?

Att orsaka denna smärta.

Var det värt det?

Ta mig härifrån!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: