editjohanna

When things go Wrong, Don't go With them!

they took our job

Kategori: Allmänt

Edit har ordet!

Hoppas ni inte tycker jag blir tjatig med mitt tyckande och mina teorier.
Idag tänkte jag skriva om utseende och jobb.


varför är det så att man inte får ha sin egen stil på jobbet?
Jag menar. Jag sitter i kassan på Coop .
För övrigt ett helt fantastiskt bra jobb:D
Men trevliga arbetskamrater och oftast mycket trevliga och nöjda kunder:)
Jag förstår att man ska ha speciella kläder på sig på vissa jobb. För mig är det en självklarhet och inga konstigheter alls.
Men jag förstår ärligt talat inte att jag måste byta piecing när jag ska jobba.
Jag har ju hål i näsan. Och jag får absolut inte ha en ring. Jag får ha en liten diskret pärla om jag nu är så illa tvungen att ha nått. Och när jag hade Smileyn så fick jag helst inte ha den i heller:S

Jag försåt på vissa job och så av hygieniska skäl.. Men lixom, Kassan.
Fatta de som har sådan stil. Med mycket piercingar, tatueringar och liknande.
Ta bara Lisbeth Salander, i Stieg Larssons böcker, som exempel.
Snacka om att bli dömd för sitt utseende.
Hon är ju extremt smart och begåvad.
Och varför skulle inte en person med Piercing och svart hår klara av mitt jobb lika bra som jag?

Det var några som hade höllt ett föredrag på min pappas jobb där de tog upp just detta ämne.
De jobbade med att coatcha människor i deras yrkesliv. Så att de kunde uppnå de mål som de ville och kunna jobba med sitt drömjobb.
Då hade det kommit en kille. Som var svartklädd, Svart Lugg som hängde ner för ögonen, Piercingar och tatueringar. Och han sa att han ville ha ett jobb som personlig assistent.
Och coatcharna insåg ju, efter många år i branchen, att detta inte skulle gå att förverkliga. Det var ingen som ville ha en sådan "lodis" som personlig assistent. En svartrockare.
Men faktiskt så kom det en dag, en ung kille, som var i fullt behov av hjälp i vardagen, som helst av allt ville ha en assistent som hade samma intressen som han själv, rockmusik, tatueringar, piercingar och liknande. och han sa : - Men jag vet att det inte finns sånna, för sånna som jag får inga jobb, möjligtvis som Piercare eller tatuerare..

Men svartrockaren fick jobb som personligassistent till killen med fullt behov. Och de åkte på rockkonserter tillsammans och blev väldigt goda vänner.

Se där ja!
Det finns ju hopp!

Borde vara så oftare tycker jag!
Varför ska man dömmas efter sitt utseende?
Detta är lika illa som den omtalade könsdiskrimineringen.
Om inte ännu värre.
Detta är rena rama Personliga påhoppen!
Snacka om Hämska Fördommar vi människor går runt och bär på.
Ibland är denna värld knasig trots allt.


Idag har det varit en bra dag!

vaknade imorse. Det låg skitiga kalsonger och strumpor på golvet och en dyngsur handduk på golvet i badrummet. :O
GAAAAAAAH XD
Pontus måste ha missuppfattat vad en handduk är till för.
så nu ska jag lära dom som inte vet.:
 -En handduk är till för att torka sig med efter att man klivit ut ur duschen. Den används Inte under själva Duschningen!



Sådär ja, nu när vi har det överstökat så kan vi ju fortsätta..


På Svenskan som var första lektionen gick vi igeonom Gramatik.
Shit asså vad svårt det är:S
Asså, jag kan Ingenting:O
Jag bara skriver och får MVG på allt jag gör ändå:S
Så slutsats:
Gramatik = Skit!
(men jag är väl förstående om varför man ska kunna det, det är ju säkert bra till någonting).


Sedan hade vi teater fram till 18.00 :D
Mysigt med hellånga myyyyspysar dagar på Svänghjulet:D
Men man blir helt slut i huvudet!

Känns som om typ tremiljardertriljonermiljoner apor hoppar och skriker i mitt huvud och svingar sig i lijaner runt mina ben som blir tunga som bly. och jag vill bara lägga mig ned och sova . Åh vad skönt att sooooova!

Skulle lekt med Johan nu. Men jag orkar verkligen inte.
Jag ska laga god mat:D
Sen Ska jag kolla på lite Bloopers från Andra avenyn. Så sjuukt roligt:)


Och titta på denna vilken gammal bild.
Att man hade sådant kort hår en gång i tiden.
Det är ju nästan ofattbart:D
Saknar det faktiskt lite..


Nu bjössar jag på en KANONlåt:D
Sen blir det adjöss med mig:)
Puss puss<3

Kommentarer

  • katrina säger:

    Så sant så sant. Vad fin du var i kort hår. kanske ska du klippa dig så men att du behåller längden.

    2009-12-03 | 21:01:27
  • emmaaaaa säger:

    VA ERE FÖR JÄVLA CPLÅT? :P

    2009-12-06 | 13:56:36
    Bloggadress: http://emmsi.devote.se

Kommentera inlägget här: